A Radom-Sadkow repülőtér földrajzi helyzetéből adódóan az időjárás általában nem a legideálisabb egy nagyszabású repülőnap megrendezéséhez, de amikor  még a szervezők sincsenek a helyzet magaslatán minden tekintetben, az sokat tud rontani még egy olyan különleges eseményen is, mint a Lengyel Légierő fennállásának száz éves évfordulója alkalmából rendezett, 2018-as Radom International AirShow.

A szombat reggeli időjárás miatt sokan esélyét látták az első napi dinamikus program teljes lefújásának, azonban ez szerencsére nem történt meg, de sűrű felhőzet és az időként eleredő eső mindenbe beleszólt, amibe lehetett.

Az előzetesen kiadott programhoz képest sose az volt a levegőben, aminek kellett volna, az éppen zajló eseményekről pedig hangos tájékoztatás csak lengyelül volt, így a külföldi szemlélőknek és fotósoknak nehéz dolguk volt, ha nem akartak lemaradni egyetlen kiszemelt bemutatóról sem.

A kezdeti szinte totális káosz után napközben – a szervezési hibáknak köszönhető – két negyven percnél is hosszabb üresjáratot leszámítva folyamatosan egymásba értek a dinamikus bemutatók. Késő délután azonban megint visszaütöttek a hiányosságok, a program egészen naplemente utánig, 19:45-ig húzódott.

Vasárnap szintén a rossz időjárási körülmények, a párás levegő, a szakadó eső, és a hideg szél okozott problémákat, a kötelékrepülések nagy része elmaradt, és a szóló repülések pilótái közül sem vállalta be mindenki felszállást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A statikus bemutatósoron azonban ekkor is jól el lehetett időzni, az utolsó pillanatban beígért Boeing P-8A Poseidon és P-3C Orion gépeket leszámítva minden listában szereplő gép ott volt. Aki volt olyan szerencsés, hogy bejutott, az amerikai és belga C-130 Herculesek mellett Mil Mi-24-es harcihelikoptert és PZL-Sokol W-3 könnyű helikoptert is szemügyre vehetett belülről.

Képgaléria a 2018-as Radom International Airshow-ról