Nyári főszezonon kívüli európai járatok indításhoz Airbus A321LR-t vagy Boeing 737 MAX 7-est vásárolna az ruandai Rwandair.

A májusban elindított brüsszeli megállóval közlekedtetett Kigali – London Gatwick járata után újabb európai útvonalakat szeretne megnyitni Ruanda nemzeti légitársasága.

A nyári főszezonban a load factor a cég szerint kielégítő volt, a járatnak volt akkora utasforgalma, hogy megtudta tölteni a légitársaság legnagyobb gépét, az Airbus A330-300-ast.

Forrás: Wikimedia Commons

A téli időszakban azonban már nem számítanak hasonló adatokra, ezért a cég a téli üzemelés fenntartásához új keskenytörzsű, de elegendően nagy hatótávolságú géptípust keres a flottájába, amivel kevesebb utast is produkáló időszakban is gazdaságosan üzemeltethet járatokat az öreg kontinensre.

2019-ben már biztosan érkezik ugyan a flottájukba két lízingelt Boeing 737 MAX 8-as, de a CH Aviation cikke szerint még ezeknek a gépeknek a hatótávja is kevés egy Ruanda – Nyugat-Európa viszonylaton.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kézenfekvő megoldásként a ruandaiak bejelentették,
érdeklődnek a rövidebb törzsű, de nagyobb hatótávolsággal rendelkező MAX 7-es iránt, de mellette vizsgálják a MAX 7-nél jóval nagyobb befogadóképességű, Airbus A321neo hosszútávú járatokra tervezett változata, az A321LR bevezetését is.

Előbbi típussal a Rwandair-nek viszonylag könnyű lenne megkezdeni az üzemelést, a 737 MAX 8-ra jogosított pilóták repülhetnek a 7-essel is, és a szükséges technikai háttér is szinte azonos.

Kérdés azonban, hogy elegendő-e a legkisebb új generációs 737-es 138-172 személyes befogadóképessége a Rwandair számára, vagy a téli időszakban is jobban megéri számukra a 190-240 személyes kapacitása.

Az Rwandair fő bázisa a Kigali Nemzetközi Repülőtér, a cég jelenleg egy-egy A330-300-as és -200-ast, hat két 737-700-ast és négy -800-ast, valamint két Bombardier CRJ-900-ast és három De Havilland Canada DHC Dash 8-ast üzemeltet, a flotta átlagéletkora 6,9 év.