Az áru utastérben való szállításához dolgozott ki műszaki megoldást a Lufthansa Technik és az Airbus, az első átalakítandó gép a Finnair flottájába tartozik.
A Lufthansa-csoport leányvállalatának tájékoztatása szerint olyan megoldást fejlesztettek ki a gyártóval együtt, amelynek segítségével ideiglenesen lehet átalakítani a fedélzetet, amelyet később újra vissza lehet építeni utasok szállítására.

Lényegében az utasülések és egyes térelválasztó falak kivételéről, valamint a fedélzeti szórakoztató rendszer kábelkötegeinek eltávolításáról van szó, a helyükre sztenderd paletták tehetők, az árut pedig hálóval fogatják le, emellett az utastérbe tűzoltó berendezéseket is telepítenek.
Ezzel kabinkonfigurációtól függően akár 15 tonnával is megemelhető a szállítható áru mennyisége, az átalakítást az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is engedélyezte.
A csomag részét képezi a kiegészítő típusbizonyítvány megszerzése is.
Az első üzemeltető a Finnair lesz, amely egyik A330-300-asát már az előírásoknak megfelelően át is alakította helsinki bázisán. A légitársaság szerint a munkálatok könnyen elvégezhetők, és nem igényelnek jelentős befektetést.
A közlés szerint a gépek csomagterében rendelkezésre álló úgynevezett belly cargo kapacitás 2024-ig nem fog visszatérni a régi szintre, amikor a szállított áru felét a gépek hasában vitték. Emellett a hatóságok tavaly kiadott ideiglenes engedélyei is lejártak, amelyek alapján az utastérben átalakítások nélkül szállíthattak egészségügyi eszközöket.