Egy darab, klasszikus változatú Airbus A330-ast rendelt a Scandinavian Airlines, hogy leváltsa kiöregedett négyhajtóművesét.
Flottamodernizálási programja keretében egy darab A330-300-ast rendelt nemrég az európai gyártótól a svéd légitársaság, hogy leváltsa egyik korosodó Airbus A340-300-as típusú négyhajtóműves repülőgépét.
A légitársaság ugyanakkor nem közölte, hogy a jelenleg flottájában levő A340-esek közül melyik példány az, amelyiket leváltja majd az új gép. Csak annyit lehet tudni, hogy a kérdéses példányt sem vonja majd ki véglegesen a cég, hanem tartalék gépként még egy ideig megtartja azt.
A várhatóan 2019 nyarán újonnan érkező A330-as szárnyai alá skandináv cég a brit Roll-Royce által gyártott Trent 772B típusú erőforrást rendelte meg.
Azt nem lehet tudni, hogy további hét darab A340-esének leváltását mikor tervezi a cég, azt ugyanakkor szinte biztosra lehet venni, hogy a váltótípus is az Airbus-tól érkezik majd.
Mentőöv a kisebbiiók A330neo-nak?
A Hawaiian Airlines nemrégiben bejelentett visszalépése nyomán megrendelő nélkül maradt az A330neo kisebbik, A330-800-as néven készülő változata.
Az Airbus számos céget próbál meggyőzni arról, hogy rendeljen a típusból, mert nemcsak a 800as, de A330-900neo eladási számai sem alakulnak éppen fényesen a legnagyobb vetélytárshoz, a Boeing 787 Dreamlineréhez viszonyítva.
Az európai gyártó nemrégiben az American Airlines-t próbálta meggyőzni A330neo-k vásárlásáról, sikertelenül, az amerikai óriás ugyanis 22 darab A350-esre szóló megrendelését törölte, helyettük Boeing 787 Dreamlinereket vesz, vegyesen a rövidebb -8-as és a hosszabb törzsű -9-es változatból.
Az Airbus ezért A330-800-as további felhasználhatósági lehetőségeiről készített több koncepciót, ezek szerint készülhetne belőle áruszállító, vagy magánrepülőgép (corporate jet), vagy akár katonai felhasználók részére is értékesítenének speciális kialakítású és felszereltségű példányokat, hasonlóan az A330-300-ason alapuló A330MRTT-hez.