A dél-koreai légitársaság hét meglévő A350-1000 utasszállító megrendelését váltotta át az A350F áruszállító típusváltozatra.
Hét új generációs, szélestörzsű Airbus A350F áruszállítót állít forgalomba a Korean Air, ugyanennyi A350-1000 utasszállító repülőgép helyett.
A tavaly márciusban aláírt, 33 darab A350-esre szóló megrendelés átalakítását követően a légitársaság 20 A350-1000, 7 A350F és 6 A350-900 repülőgépre rendelkezik szerződéssel, utóbbi változatból eddig két példányt szállított le az európai gyártó.

Az A350F a legnagyobb fő fedélzeti raktérajtóval rendelkezik a piacon lévő típusok közül, kialakítását pedig az iparági szabvány raklapok és konténerek optimális befogadására tervezték a gyártó tájékoztatása szerint.
A repülőgép szerkezete több mint 70 százalékban fejlett kompozit anyagokból épül, ami 46 tonnával alacsonyabb maximális felszállótömeget eredményez a konkurens típushoz képest. Az A350F az egyetlen áruszállító repülőgép, amely teljes mértékben megfelel az ICAO 2027-től érvényes szigorított szén-dioxid-kibocsátási előírásainak.
A még tanúsítás előtt álló A350F 111 tonna hasznos teher szállítására lesz képes, 4700 tengeri mérföldes (8700 km) hatótávval. A legújabb Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtóművek akár 40 százalékos üzemanyag- és emissziócsökkenést biztosítanak a korábbi generációs áruszállítókhoz képest.
Szeptember végéig az A350 család összesen 1445 megrendelést gyűjtött 63 ügyféltől világszerte, köztük 65 darab A350F-et 10 áruszállító légitársaságtól és egy lízingcégtől.
A Korean Air az európai gyártónál még 39 darab A321neo keskenytörzsű repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, de márciusban negyven Boeing szélestörzsűt (húsz 777-9 + húsz 787-10) rendelt, augusztusban pedig összesen 103 repülőgépre írt alá szándéknyilatkozatot (köztük 777-9, 787-10 Dreamliner, 737-10 (MAX) utas- és 777-8F áruszállítókra) az amerikai gyártóval.
 
 


















