Újabb légitársasággal bővül az Airbus A220 és A321XLR üzemeltetők köre, a Czech Airlines korábbi megrendelését módosítva összesen hét gépet rendelt meg a toulouse-i gyártótól.
Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a cseh légitársaság négy A220-300-ast kért és a korábban hét A320neóra leadott rendelés másik felét A321XLR típusváltozatra cserélte. A regionális gépeket 149, az XLR-eket 195 székes konfigurációban kérte a prágai központú társaság.
Petr Kudela, a CSA elnöke a közlés szerint azt hangsúlyozta, hogy az A220-as és az A321XLR is jól illeszkednek a légitársaság hosszútávú üzleti stratégiájába és biztos abban, hogy az XLR-t az utasok is szeretni fogják, mert kategóriája legkényelmesebb repülőgépe még a hosszútávú járatok esetében is.
Azt, hogy a CSA A220-asokat rendelhet korábban már többen kiszúrták a statisztikákból. A Flieger Faust korábbi információi szerint költségcsökkentési okok vezettek ahhoz, hogy az A320neo megrendelést végül teljesen átalakították, bár akkor még csak az A220-asok rendelése látszott biztosnak. A mostani bejelentéssel a hét darabos megrendelés minden részlete ismerté vált.
Arról nincsenek információk, hogy a gépek érkezése mikortól várható.
A légitársaság legnagyobb részesedéssel bíró tulajdonosa a korábban Travel Service néven futó Smartwings, amely a cég 97 százalékát birtokolja. Flottájukban csak Boeing 737-esek vannak, ezek után kisebb meglepetés, hogy új Airbusokat rendeltek, bár a CSA-nál nem tájidegenek az európai gyártó gépei sem: hat A319-es mellett a Korean Airtől lízingelt A330-as is szolgál.
Az A321XLR-t az Airbus idén a Párizsi Légi Szalonon jelentette be, az első példányokat 2023-ban szállíthatják le. A 8700 kilométeres hatótávval rendelkező típusból csak Párizsban közel 250-et rendeltek, a megrendelők között van a Qantas, az IAG és a Wizz Air is.