Újabb üzemeltető vonja ki a szolgálatból a négyhajtóműves Airbus A340-est: a Philippine Airlines 2021-ig fokozatosan váltja le hat A340-300-asát. A légitársaság sok más céghez hasonlóan modern, kéthajtóműves A350-900-asokra cseréli a kiöregedett, átlagosan tizenhét éves négyhajtóműveseit, de érdeklődnek a hosszabb, -1000-es változat iránt is.
„Hamarosan megkezdjük az A340-esek kivonását, reményeink szerint 2021-re az összes ilyen típusú gép kikerül a Philippines flottájából.” – mondta el Jaime Bautista, a légitársaság vezérigazgatója.
A cég hat darabos A350-flottája már 2019 júniusában teljessé válik, az elődtípus A340-es kivonása lassabban történik majd, a hajózó- és kabinszemélyzet, és a földi kiszolgálók átképzésnek ütemében.
Az új kéthajtóművesekkel a Philippines korábban A340-essel teljesített útvonalai mellett Chicago O’Hare és Seattle Tacoma repterére, valamint egy eddig meg nem nevezett európai célállomásra is szeretne járatokat teljesíteni – írja a CH Aviation.
A légitársaság első Airbus A350-900-asát júniusban veszi majd át a gyártótól, ami a tervek szerint először nagy kapacitásigényű regionális útvonalakon áll majd forgalomba.
Hosszútávú útvonalon először októberben találkozhatnak majd az utasok az új típussal, a cég ekkor állítja majd szolgálatba először Manila – New York JFK járatán az A350-est.
A Fülöp-szigetek nemzeti légitársasága az A350-esek mellett idei évben hat darab A321neo típusú keskenytörzsű repülőgépet is átvesz, amelyeket rövid- és középtávú útvonal hálózatán használ majd. A fülöp-szigeteki bázisáról többek között Mumbaiba és Delhibe repülnek majd az új gépekkel.
A Reuters hírügynökség friss értesülési szerint a légitársaság az A350-es hosszabb változatának, az A350-1000-nek a forgalomba állítási lehetőségeit is vizsgálja. Ez számos előnnyel járna a cég számára, mivel a -900-as verzióra kiképzett pilóták az -1000-es verziót is repülhetik, emellett a cserealkatrészek nagy része is megegyezik a két változaton.