Az Airbus kereskedelmi vezetője szerint romboló hatása van az iparágra nézve, hogy a Boeing kényszerűen leállította a 737 MAX gyártását, ebből az európai vállalat semmilyen hasznot nem húz.
Christian Scherer a Reuters szerint egy párizsi konferencián azt mondta, nagyon elégedettek az Airbus kereskedelmi részlegének idei teljesítményével, de tagadta, hogy versenytársuk, a Boeing vesszőfutása bármilyen szinten kedvező lenne az Airbus számára.
Mint mondta, a Boeinggel történtek az egész iparágra negatív hatással vannak. „Ha egyedüli résztvevő vagy egy növekedő piacon, annak soha nem lesz jó vége, destruktív, romboló hatása van” – fogalmazott.
Saját cégének teljesítményét az is alátámasztja, hogy több gépre sikerült november végéig vevőt találni, mint ahányat átadtak, a lemondások nélkül számolt, bruttó értékesítés akár az ezer darabot is elérheti, míg az átadott gépek száma 900 alatt maradhat.
Az A320-as család következő generációjáról azt mondta, meg kell várni a következő nagy áttörést az új, környezetvédelmi szempontból sokkal hatékonyabb technológiákban, csak ez után lehet beszélni új verzióról, így a megvalósulás 2030 előtt nem valószínű.
A kereskedelmi vezető beszélt a keskenytörzsű modellekkel kapcsolatos terveikről is. Megismételte azt a korábbi Airbus-nyilatkozatot, hogy az A220-as nagyobb változatával kapcsolatban nem az a kérdés, kifejlesztik-e, hanem az, hogy mikor.
Az A220-as még hosszabb törzsű, már régóta 500-asnak nevezett verziójával kapcsolatban legutóbb az Air France dobta be a kavicsot az állóvízbe azzal, hogy 2024-ig szóló stratégiai terveiben kérdőjellel megjelent egy 300-asnál nagyobb, 500-as verzió is. Később erre Philippe Balducchi, a Bombardier-vel közösen létrehozott vegyesvállalat vezetője úgy reagált, hogy van potenciál a típusban, de döntés egyelőre nem született.