A januárihoz képest élénkebb hónapot zárt az Airbus és a Boeing, bár mindkét gyártót az ág is húzza, és még nem tudni, milyen hatása lesz az orosz szankcióknak az amúgy is megrogyott beszállítói hálózatra.
Az Airbus közlése szerint az év második hónapjában lemondások nélkül számolva 113 repülőgépet értékesített, ebből 7 volt szélestörzsű: a Singapore Airlines A350F rendelése került a könyvekbe.
Emellett a Jazeera A320neo-ügylete, az Azorra, az ACG és a Jetblue A220-as vétele jelentett még bevételi forrást, így csak februárban összesen 72 darab A220-ast adtak el.
Emellett azonban 94 gépet lemondtak az ügyfelek, ezek között szerepel a Qatar Airways A321-rendelés egyelőre kétes végkimenetelű törlése, valamint 20 darab A330-900-as vásárlásától is elállt egy meg nem nevezett ügyfél.
Az év eddigi részében az Airbus lemondások nélkül számolva 149, azokkal együtt 55 gépet adott el. Tavaly ugyanilyenkor a mérleg nettó mínusz 81 gép volt.
A Boeing összesen 37 repülőgépet értékesített februárban, az Air Lease Corporation kért 18 darab 737 MAX-et, ugyanebből a típusból elkelt még 14 darab, illetve 5 777F, de ezek vevője nem ismert.
Az év első két hónapjában az amerikai vállalat lemondások nélkül 114, azokat levonva 107 példányt értékesített.
Az átadási statisztikát színesíti, hogy az orosz-ukrán háború miatt bevezetett, a repülőgépek exportját is tiltó gazdasági szankciók előtti utolsó pillanatokban, február 22-én az Aeroflot még átvett egy vadonatúj A350-est. Ezzel együtt az Airbus összesen 49 repülőgépet adott át üzemeltetésre, köztük 9 szélestörzsűt.
Az év első két hónapjában az Airbus üzemeit 79 repülőgép, köztük 13 szélestörzsű hagyta el. Egy évvel ezelőtt 53 átadott gépnél járt az európai gyártó február végén.
A Boeing statisztikáját továbbra is rontja az, hogy a Dreamlinerek átadása még mindig nem indult el, és senki nem tudja biztosan, mikor változhat meg ez a helyzet.
Az amerikai vállalat februárban 22 gépet adott át, ebből 2 volt szélestörzsű. Az év eddigi részében 54 gépnél járnak, egy évvel korábban 48 példányt tudtak átadni az ügyfeleknek.
Időközben a Boeing bejelentette, hogy leállítja orosz titánbeszerzését, bár azt nem tudni, hogy beszállítói is hasonlóképp tesznek-e, az Airbus pedig noha egyelőre nem tett ilyen lépést, bizonytalan, hogy később milyen döntést hoz.
Steven F. Udvar-Házy, az Air Lease Corporation (ALC) magyar származású vezetője eközben egy konferencián arról beszélt a Skift tudósítása szerint, hogy minden Boeing 737-ese átlagosan egy hónap csúszással érkezik meg, és aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az amerikai és európai gyártó hogyan tudja majd a saját maga által felvázolt kibocsátásnövelést végrehajtani. Ugyanis szerinte a beszállítói hálózat nincs jó állapotban, és ezen még ronthatnak is a gazdasági szankciók sem.