Furcsa eredménnyel zárult a februári Airbus vs Boeing összehasonlításunk: az Airbus az év második hónapjában egyetlen huncut darab gépet sem adott el, a Boeing pedig csak titkosjóskákkal üzletelt.

Kapcsolódó cikkek Airbus vs Boeing: szolid február

Rendelések

Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

Ahogy az a címből is kiderül, az Airbus értékesítéséről nincs mit írni, ugyanis egyetlen egy gépet sem sikerült eladniuk február folyamán. Ez még a tavaly februári szintet is alulmúlja, amikor az Airbus két gépre kötött szerződést egész hónapban. Ezek a bruttó adatok, a nettó, tehát visszamondásokkal együtt viszont az Airbus -12 géppel zárta az év második hónapját.

Ehhez képest a Boeing marketingesei folyamatosan dolgoztak, bár azt nem tudni, hogy kivel állapodtak meg, a megrendelők kiléte ugyanis egyelőre nem ismert. Amit tudunk az az, hogy a Boeing eladott 43 darab gépet, köztük 5 darab 787-9-est, és egy 737 BBJ-t, a többit pedig normál 737-esek alkották.
A Boeing egy évvel korábban Toulouse-zal megegyező számú, vagyis két gépet értékesített.

Az év eddigi részében egyelőre magasan a Boeing vezet, az amerikai cég 69 gépre talált vevőt, míg az Airbus számlálója -8 gépnél jár.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Átadások

Újabb A350-essel bővült a Qatar Airways flottája. képünkön még egy korábbi példány látható felszállás közben Münchenben. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Újabb A350-essel bővült a Qatar Airways flottája. képünkön még egy korábbi példány látható felszállás közben Münchenben. (Fotó: AIRportal.hu)

A repülőgépgyártó életében a gép átadása egyet jelent a kasszacsengéssel, így ebben azért az Airbus is serénykedett, bár nem annyira, mint a Boeing. Az európai gyártó különböző csarnokaiból összesen 49 gép gurult ki készre szerelve: 39 darab A320-as családba tartozó típus, 4 darab A330-as, 5 darab A350-es és egy A380-as.
Egy évvel korábban az Airbus 46 repülőgépet adott át üzemeltetésre.

A Boeing az átadásokban mindig is erősebb volt, mint az Airbus, nem volt ez másként idén februárban sem, bár a különbség minimális: két géppel többet, pontosan 51-et készítettek el. A bontás szerint 36 darab 737-es, egy 767-es, 9 787-es és 5 triplahetes került az üzemeltetőkhöz.
Tavaly ugyanilyenkor a Boeing 56 gép összeszerelésével végzett.

Az év eddigi részében az átadásokat tekintve szintén a Boeing viszi a pálmát: az Airbus 74, a Boeing 95 repülőgép gyártását fejezte be.