Bejelentkezett az Air Belgium cargo-üzletágának felvásárlására az áruszállító légitársasággal is rendelkező francia logisztikai óriáscég, miután az illetékes bíróság visszavonta a korábbi ajánlattevő számára adott jóváhagyását.
A brit cargo-légitársaságot is üzemeltető Air One Holdings a holland Peso Aviationnel közösen tett ajánlatot még tavaly decemberben az Air Belgium áruszállító divíziójának felvásárlására. Az akkori tervek szerint, amelyre az illetékes bíróság áldását is adta, az Air Belgium áruszállító divíziójának eszközeit, szerződéseit és a légitársaság munkavállalóinak felét, mintegy 200 dolgozót az új tulajdonosok egy újonnan alapított vállalatba, az Air One Belgiumba (AOB) vitték volna át.
A folyamat azonban elhúzódott, így a bíróság március 6-án visszavonta a jóváhagyást, amit a brit és holland befektetők ugyan megfellebbeztek, de az ügyben csak április elején várható döntés.
Mindeközben az aviation24.be úgy értesült, hogy a CMA CGM Air Cargo áruszállító légitársaságot is tulajdonló francia logisztikai óriáscég bejelentkezett vevőként.
A CMA CGM ajánlata szintén az Air Belgium cargo-üzletágára szól, megtartaná a cég nevét és márkáját, a légitársaság négy repülőgépét (két Boeing 747-8F és két Airbus A330-200F) és a személyzet egy részét.
Az ajánlatot március 27-i határidővel értékeli a bíróság, a felvásárlás összege egyik esetben sem nyilvános.
Mint ismert, a CMA CGM Air Cargo áruszállító légitársaság megalapítását követően a cég számára több repülőgépet is az Air Belgium üzemeltetett, de később megszűnt a kapcsolat a két vállalat között.

Az Air Belgium utasszállító üzletága a felszámolás alatt lévő cégben marad, mintegy 200 dolgozóval, akiknek nagy többsége légiutas-kísérő, jövőjük egyelőre ismeretlen.
Mint ismert, az Air Belgium tavaly ősszel szüntette meg saját utasszállító járatait, és noha wet-lease/ACMI modellben, személyzettel együtt továbbra is bérbe adta utasszállítóit más légitársaságoknak, idén szeptemberben a cég megvált utolsó ilyen repülőgépétől is.
Az évek óta befektetőt kereső cég a tavaly megkezdődött szerkezetátalakítási folyamat során sem talált új finanszírozót, ezért kellett végül idén ősszel felszámolót kinevezni a légitársaság élére.