Több lehetőséget is mérlegel a szeptember közepén egy szántóföldön kényszerleszállt A320-asa kimentésére az Ural Airlines, köztük azt is, hogy elrepülnek onnan a géppel.
Szeptember 12-én az Ural Airlines Omszkba tartó járatát teljesítő Airbus egy hidraulikus probléma miatt novoszibirszki kitérőre tartott, de az üzemanyag kifogyása miatt végül egy szántóföldön landoltak a pilóták, a 161 utas és 6 fős személyzet nem sérült meg.
Most a légitársaság további részleteket osztott meg a fejleményekről és a várható további munkálatokról, tervekről.
Az elmúlt hetekben a repülőgépet körbekerítették, futóművei alá fából készült támaszokat helyeztek, hogy ne süllyedjenek a sárba, hajtóműveit megtisztították, átvizsgálták, és lefedték.
A boroszkóppal végzett ellenőrzés során megállapították, hogy a CFM International CFM56-os hajtóművek nem károsodtak.
Az előzetes vélemények szerint szerkezeti károk sem keletkeztek a gépen, de ennek végleges megállapítása várhatóan hosszabb időt vesz igénybe. A futóműveket és azok bekötési pontjait és mechanikáját is át kell még vizsgálni, ehhez a légitársaság emelőszerkezeteket tervez igénybe venni.
A kényszerleszállást követően használt vészcsúszdákat kiszerelték, és elszállították a szükséges karbantartásra.
A légitársaság közölte, hogy több lehetőséget is vizsgálnak a repülőgép kiszabadítására, ezek között szerepel az is, hogy ha megfagy a talaj, akkor felszállnának vele a szántóföldről, de a folyamat néhány hónapot is igénybe vehet.
Ha végül tényleg ezt a megoldást választják, az összes ülést és kabinberendezést eltávolíthatják az A320-asról a tömegének csökkentése érdekében. A felszálláshoz alkalmas körülményeket a legkönnyebben akkor tudják kialakítani a helyszínen, ha a talaj megfagy, majd befedi a hó, és a déli-sarki kutatómissziók repülőtereihez hasonlóan az összetömörített hóból és jégből sikerül egy sima, tömör felületet képezni.
Az érintett RA-73805 lajstromjelű Airbus A320-200-as már közel húsz éves, de orosz légitársaságoknak nincs elegendő repülőgépe az országgal szembeni szankciók miatt, ezért lehet fontos az Ural Airlines számára a gép visszaállítása a forgalomba.
Az elmúlt hetekben kiderült, hogy az eredeti hidraulikus probléma miatt az A320-as futómű-akna ajtói az omszki átstartolást követően nyitva maradtak, a nagyobb légellenállás miatt pedig a vártnál hamarabb elfogyott üzemanyag. Ezt a pilóták csak akkor észlelték, amikor már nem maradt más opció, mint egy kényszerleszállásra alkalmas helyet keresni.