Alkatrészcserét írt elő a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Pratt & Whitney által gyártott PW1100G-JM hajtóművekhez, mivel 2017 óta 40 meghibásodásról kaptak jelentést a légitársaságoktól.

A Flightglobal cikke szerint a hatóság légialkalmassági direktívát adott ki az amerikai gyártó áttételes hajtóművére, miután több mint 40 meghibásodást és ezzel járó teljesítményvesztést jelentettek. Az előírás szerint az üzemeltetőknek szériaszám alapján 90-360 napjuk van arra, hogy lecseréljék a hajtómű alacsony nyomású turbina forgórészét.

A direktíva szerint az egységek hibája javítás nélkül a forgórész, később a hajtómű, vagy hajtóművek meghibásodását, a tolóerő elvesztését, szélsőséges esetben a gép lezuhanását is eredményezheti.

A direktíva december közepén lép hatályba, a csere költségét az FAA hajtóművenként 800 ezer dollárra becsülte.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hatóság szerint amerikai légitársaság nem érintett az ügyben, a Pratt viszont nem volt hajlandó közölni, hogy pontosan hány egységben kell alkatrészt cserélni.

A lapnak a hajtóművek gyártója azt írta, szorosan együttműködnek a hatóságokkal, hogy megoldják az általuk már ismert, a PW100G-JM hajtóműveket érintő hibajelenséget. Hozzátették: a hibás alkatrész módosítására már rendelkeznek a hatósági jóváhagyással, és az új hajtóművekbe már új fejlesztésű darabokat építik be.

Fotó: AIRportal.hu

Nem ez az első eset, hogy az FAA direktívát ad ki az áttételes hajtóműre, korábban korrózió és idő előtti kopás miatt is rendelt már el soron kívüli javítást a felügyeleti szerv.

A Pratt & Whitney az áttételes hajtómű miatt Indiában nem csak alkatrészt, hanem komplett hajtóművet is kénytelen cserélni: a DGCA rendelete szerint az összes A320neóba szállított erőforrást ki kell cserélni, és erre mindössze 90 napja van az üzemeltetőnek. A hatóság a bejelentés óta közölte: földre fogják parancsolni azokat a gépeket, amelyeken a határidőig nem cseréltek hajtóművet.