Alkatrészcserét írt elő a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Pratt & Whitney által gyártott PW1100G-JM hajtóművekhez, mivel 2017 óta 40 meghibásodásról kaptak jelentést a légitársaságoktól.
A Flightglobal cikke szerint a hatóság légialkalmassági direktívát adott ki az amerikai gyártó áttételes hajtóművére, miután több mint 40 meghibásodást és ezzel járó teljesítményvesztést jelentettek. Az előírás szerint az üzemeltetőknek szériaszám alapján 90-360 napjuk van arra, hogy lecseréljék a hajtómű alacsony nyomású turbina forgórészét.
A direktíva szerint az egységek hibája javítás nélkül a forgórész, később a hajtómű, vagy hajtóművek meghibásodását, a tolóerő elvesztését, szélsőséges esetben a gép lezuhanását is eredményezheti.
A direktíva december közepén lép hatályba, a csere költségét az FAA hajtóművenként 800 ezer dollárra becsülte.
A hatóság szerint amerikai légitársaság nem érintett az ügyben, a Pratt viszont nem volt hajlandó közölni, hogy pontosan hány egységben kell alkatrészt cserélni.
A lapnak a hajtóművek gyártója azt írta, szorosan együttműködnek a hatóságokkal, hogy megoldják az általuk már ismert, a PW100G-JM hajtóműveket érintő hibajelenséget. Hozzátették: a hibás alkatrész módosítására már rendelkeznek a hatósági jóváhagyással, és az új hajtóművekbe már új fejlesztésű darabokat építik be.

Nem ez az első eset, hogy az FAA direktívát ad ki az áttételes hajtóműre, korábban korrózió és idő előtti kopás miatt is rendelt már el soron kívüli javítást a felügyeleti szerv.
A Pratt & Whitney az áttételes hajtómű miatt Indiában nem csak alkatrészt, hanem komplett hajtóművet is kénytelen cserélni: a DGCA rendelete szerint az összes A320neóba szállított erőforrást ki kell cserélni, és erre mindössze 90 napja van az üzemeltetőnek. A hatóság a bejelentés óta közölte: földre fogják parancsolni azokat a gépeket, amelyeken a határidőig nem cseréltek hajtóművet.