Az American Airlines pilótái szerint elégtelen az a tervezett továbbképzés, amelyet a Boeing javasol a MAX-ra való felkészítés jegyében, mert az nem állítja helyre a bizalmukat a típus iránt.

A Reuters hírügynökség jelentése szerint az American Airlines pilótái a Boeing tudtára adták, hogy a tervezett tréning nem elég ahhoz, hogy megbízhassanak a MAX-ekben. A témával a Szövetségi Légügyi Hatósághoz (FAA) a pilótákat összefogó Egyesült Pilóta Szakszervezet (APA) által megküldött kommentárban foglalkozott.

Mint írták, egy egyszerű számítógépes képzés nem biztosítja a sem a pilóták, sem pedig az utasok megfelelő bizalmát a típus felé. Az eredetileg egy órás, tableten is elvégezhető kurzusból az egyesület hiányolja a videós tartalmakat, amelyek az automata átesésvédelmi rendszer (MCAS) más biztonsági rendszerekkel együtt való működését mutatná be.

Emellett szeretnék, ha rendszeresen kellene szimulátorban olyan helyzeteket gyakoroltatni, amelyek a Lion Air, vagy az Ethiopian Airlines lezuhant MAX-ei által repült járatokon fordult elő. Mint írták, ha a pilóták vizuálisan is szembesülnek ezekkel a helyzetekkel és megoldásokkal, akkor az “beleég a memóriájukba”.

Hirdetés

Az APA-val hasonló álláspontot képvisel az ügyben a kanadai, európai és dél-koreai légügyi hatóság is, ők is az FAA-nél szigorúbb képzést és szimulátorozást akarnak. A szimulátorozás kötelezővé tétele még tovább nyújthatja a MAX-ok repülési tilalmát, mivel rengeteg idő több ezer pilóta képzését beiktatni és óránként 500-1000 dollárjába is kerülhet a légitársaságnak.

Doug Parker, az American Airlines vezetője közölte, amint az FAA újra kiadja a MAX-ek légialkalmassági engedélyét, a társaság a többi ország hatóságának döntésétől függetlenül azonnal üzembe fogja állítani a típusváltozatot.
Forrás: Boeing
A legtöbb MAX-géppel rendelkező Southwest Airlines pilótaszakszervezete sem ért egyet az APA álláspontjával, közlésük szerint az FAA tervezete megfelelő, de a Boeing végleges javaslatai alapján újabb tréningek elvégzése mellett is dönthetnek.
A Boeing 737 MAX-eket márciusban parancsolták földre az Ethiopian Airlines 302-es járatának katasztrófája után. A Boeing már elvégezte a szükséges módosításokat a gépen, most az FAA jóváhagyására várnak.
A hatóság előzetes jelentéstervezetét pilótákkal, mérnökökkel és egyéb szakértőkkel együtt állította össze, és egyhangúlag úgy ítélték meg, hogy a pilótáknak elegendő egy számítógépes továbbképzést elvégezniük és nem kell szimulátorozniuk.
Hirdetés