Brazíliában kezd, Kolumbiában folytatja, majd az Amerikai Egyesült Államokba repül tovább az Airbus kettes számú A350-900XWB prototípusa annak az amerikai turnénak a keretében, amelyet legújabban szervezett az Airbus a típus bemutatására és népszerűsítésére.

Az MSN2 A350-900XWB prototípus São Paulóban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az MSN2 A350-900XWB prototípus São Paulóban.
(Fotó: Airbus)

Latin-Amerikában a két legjelentősebb vevőnek, a chilei-brazil LATAM Airlines Groupnak, valamint a kolumbiai Synergy Holdingsnak, az Avianca főrészvényesének mutatkozik be újabban az A350XWB, az Airbus kompozit építésű, legújabb generációs szélestörzsű utasszállító típusa.

Az európai repülőgépgyár az MSN2, kettes számú A350XWB prototípussal indult neki az útnak. Azzal a látványos, karbon utánzatú festésű géppel, amely tavaly februárban csatlakozott a berepülési programhoz, és amelynek fedélzetét elsőként építette ki az Airbus teljes értékűen, lényegében légitársasági szolgálatra készen. A turné első állomása a brazil nagyváros, São Paulo Guarulhos nemzetközi repülőtere, ahol a LATAM mellett a gyáriak közlése szerint más dél-amerikai légitársaságok is képviseltették magukat.

Az utasülések mellett ez a mérőállomás is helyet kapott az MSN2 fedélzetén. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az utasülések mellett ez a mérőállomás is helyet kapott az MSN2 fedélzetén. (Fotó: Airbus)

Az itteni bemutatkozó azonban elsődlegesen a TAM Linhas Aéreas, brazil légitársaságnak szólt, mivel nekik 27 gépre van érvényes rendelésük az A350-es 900-as szériájából, amely jelenleg a típusra szóló legnagyobb vevői státusznak felel meg a térségből. Valamint az sem mellékes, hogy a TAM lesz az A350XWB indító légitársaság az amerikai kontinensen, mivel az első gépük már a végszerelő soron halad előre decemberre tervezett átadással.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kápráztatás érdekében az Airbus nemcsak statikusan, földi kiállítótárgyként, hanem a levegőben is bemutatta a típust a meghívott vendégeknek egy São Paulo feletti sétarepülés erejéig. Erre összesen 252 résztvevőnek volt lehetősége, mivel a prototípus 42 business-, és 210 turista osztályú üléssel van – egyébként igen tágasan – konfigurálva. Igaz, a fedélzeten helye van egy speciális computeres mérőállomásnak is, hiszen alapvetően mégiscsak egy prototípusról van szó, amelynek repüléseit folyamatosan figyelik és rögzítik, ezzel is tapasztalatokat gyűjtve a gyártói adatbázisba.

TAM földi kiszolgálók veszik körbe a megérkezett A350-est São Paulóban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

TAM földi kiszolgálók veszik körbe a megérkezett A350-est São Paulóban. (Fotó: Airbus)

A Synergy Holdingsnak az Avianca számára összesen tíz A350-900-asra van rendelése. Viszont más légitársaság – kivéve az ugyancsak brazil Azult, amely az AerCap lízingcég flottájából készül bérbe venni 5 darab A350-900-ast – még nem rendelt a típusból. Nem véletlen hát, hogy az Airbus látogatót tesz, még akkor is, ha összességében már 781 gépen áll az A350XWB család rendelésállománya.

Latin-Amerika fontos piac, élre törő, dinamikusan fejlődő térség, ahol az európai repülőgépgyár a 20 évre előre szóló előrejelzésében mintegy 2300 új kereskedelmi típusra lát igényt, amelyből 510 gép lehet olyan méretű és kategóriájú, mint amilyen az A350-es is. Ezért is szán rá időt és pénzt az Airbus, hogy efféle körutat szervezzen.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!