Egy rutinszerű átvizsgáláskor hiányzó csapszeget fedeztek fel egy Airbus A220-as egyik főfutóművénél, emiatt a kanadai légügyi hatóság sürgősségi direktívában rendelte el az érintett példányok ellenőrzését.
A Transport Canada dokumentuma szerint a kanadai fejlesztésű Airbus A220-100-as és A220-300-as (korábban Bombardier C Series) repülőgépek megadott gyártási sorozatszám-tartományokba tartozó példányain kell elvégezni a soron kívüli ellenőrzést.
A karbantartóknak 24 repülési cikluson belül át kell vizsgálniuk az érintett repülőgépek főfutóműveit, és ha a direktívában megadott azonosítójú biztosító csapszeg hiányzik, sérült, vagy nem megfelelően van beszerelve, az adott gépet azonnal ki kell vonni a forgalomból.
Az eseteket jelenteni kell az Airbus Canadának, és az általa kiadott javítási utasításnak megfelelő folyamatot kell elvégezni.
A sürgősségi légialkalmassági direktívát azt követően adta ki a kanadai hatóság, hogy az egyik üzemeltető egy rutinszerű átvizsgálás során hiányzó csapszeget fedezett fel az egyik példány bal oldali főfutóművénél.
A hiányzó csapszeg a főfutóművet érő terhelés elosztásának megváltozását eredményezheti, ez pedig a szerkezet összecsuklását okozhatja felszállás közben.