Elérkezett a Boeing South Carolina nagy napja. Az amerikai repülőgépgyár dél-karolinai üzeme átadta az első itt készült Boeing 787-9-est, amely a United Airlines flottájában kezdheti meg hamarosan szolgálatát.
Amerikában az első: Boeing 787-9 a United-flottában
A Unitedé lesz az első dél-karolinai Boeing 787-9-es
Tizenkét nappal azután, hogy a Boeing South Carolina megkapta a Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) az engedélyeket 787-9-es típus forgalomba bocsátására, a North Charlestonban található gyáregység át is adta az első itt készült, hosszított törzsű Dreamlinert.
A United Airlines, amelynek ez a negyedik 787-9-ese, és már 12 darab 787-8-as is van a flottájában az Amerikai Egyesült Államokban elsőként állított forgalomba Dreamlinert, és abban is az ország első légitársasága, hogy egyszerre mindkét típusváltozattal, a 8-as és 9-es szériával is rendelkezik.
A United Airlines nagyon elégedett a Dreamlinerrel. Mint azt Ron Baur, a United flottaigazgató alelnöke elmondta, az utasaik, a tőlük kapott visszajelzések alapján nagyon szeretnek repülni a Dreamlinerrel. A United 2012 szeptemberében a 787-8-ast, két évvel később, 2014 szeptemberében pedig a 787-9-est állította elsőként forgalomba az Államokban.
A típus a korszerű jellemzőiből és nagyszerű teljesítményéből fakadóan nagyobb távolságok, nagyobb fokú hatékonysággal való repülését tette lehetővé, példaként említve a tavaly októberben indított Los Angeles – Melbourne közvetlen járatot, amely a leghosszabb Dreamliner útvonal jelenleg. A United 787-9-esei a 12571 kilométeres távot odafelé 15 óra 45 perces repüléssel teszik meg, amelynél szükség is van a típus kivételes kényelmére, amelyet az alelnök szintén kiemelt.
Az első dél-karolinai 787-9-es átadás azonban nemcsak a North Charleston-i gyár és a légitársaság számára ünnepélyes, hanem magának a Dreamliner programnak is, mivel ez a 250. 787-es, amelyet kibocsátott a Boeing.
A 787-esnek két helyen, Everettben és North Charlestonban van végszerelősora. A 2011 júliusa óta működő legújabb, dél-karolinai gyártósorról 2012-ben adott át a Boeing először 787-8-ast, az Air India számára. Az üzem ezután 2013 első negyedévében látott neki a 6 méterrel hosszabb törzsű, nagyobb utasbefogadó képességű 787-9-es alkotóelemei, a hátsó és a középső törzsszekciók gyártásának, amelyek a prototípus everetti végszerelését szolgálták.
Utaskapacitás: 280 fő (16%-kal több, mint a 787-8-asé)
Hatótáv: 8300 tengeri mérföld (15,372 kilométer)
Törzshossz: 63 méter
Szárnyfesztáv: 60 méter
Magasság: 17 méter
Utazósebesség: 0.85 Mach
Maximális felszállósúly: 252.6 tonna
Az első felszállás: 2013. szeptember 17.
Típusenegedély megszerzése: 2014. június 13.
Az első átadás: 2014. június 30. (Air New Zealand)
Saját végszerelősora számára a Boeing South Carolina 2014 novemberében kezdte a gyártást, és a United Airlines-nak készülő gépet idén januárban gördítették le, amelyet a berepülési program követett, annak sikeres zárásával pedig most az átadás.
A Boeing elérhető legfrissebb, februári összesítője szerint 787-esből összesen 1072 darab megrendelés érkezett eddig, amelyből 467 darab a 787-8-asra, 466 darab a 787-9-esre és 139 darab az egyelőre fejlesztés alatt álló, leendő legnagyobb 787-10-esre.
787-9-est üzemeltető légitársaság összesen hat van eddig, ezek az Air New Zealand, az All Nippon Airways (ANA), az Etihad Airways, a Singapore Airlines érdekeltségébe tartozó Scoot, a United Airlines és a Virgin Atlantic Airways.