Átadta a négyszázadik, Ausztriában gyártott DA40 NG-t a Diamond Aircraft, a gyártó így ünnepelte meg a típus első repülésének huszadik évfordulóját.
A bécsújhelyi székhelyű repülőgépgyártó, a Diamond Aircraft május első napjaiban átadta az Ausztriában legyártott négyszázadik D40 NG-t.
Így ünnepelte meg a cég az első prototípus 1999-es felszállását, amely a kisgépes repülés egyik meghatározó pillanatának bizonyult.
A proto-példány után alig egy évvel még Kanadában emelkedett a levegőbe az első, a szériagyártású példányokkal megegyező DA40-180, amelyet Lycoming AvGas motorral szereltek fel.
Ennek sorozatgyártása még az észak-amerikai országban indult meg, de 2001-ben, a világ első dízel üzemű motorral felszerelt kisrepülőjeként már Ausztriában hajtotta végre első felszállását a DA40 TDI, bár a gyártósor ekkor még nem került át ide.
A Diamond Aircraft 2009-ben nyitott új fejezetet az ekkor már Európában is népszerű géptípus történetében, amikor 2009-ben az Austro Engine által gyártott 168 lóerős motorral felszerelt, Jet-A1 kerozinnal üzemelő új generációs (Next Generation – NG) változat gyártását az országba helyezte át.
Közel tíz év alatt kereken négyszáz gépet sikerült legyártania az osztrák gyártósornak, ezekbe – hasonlóan a Lycoming AvGas motorral felszerelt, modernizált, nagy százalékban kompozit anyagokból készülő XLT verzióhoz – szériafelszerelésként Garmin G1000 NXi integrált avionikát építenek be.
Ennek köszönhetően a DA40 NG kiválóan használható műszeres repülési szabályok szerinti (IFR) repülésre és kiképzésre.
Ilyen gépekkel üzemel majd a Hévízen norvég befektetők által létrehozott pilótaképző-központ is.
Minden verziót összesítve a világon jelenleg körülbelül 2200 DA40-es repül, köztük számos példány nagy igénybe vétel mellett, kereskedelmi forgalomban, de magántulajdonban és repülőklubok üzemeltetésben is számos példány található.