Átvette első Airbus A321neo repülőgépét a All Nippon Airways (ANA). A japán légitársaság lett az első üzemeltetője a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo típusnak. Ezzel a hajtóműopcióval rendelte száztíz A321neo repülőgépét a Wizz Air is.

Fotó: Airbus

Az ANA A321neo repülőgépei kétosztályos elrendezésben 194 utas szállítására rendezték be, 8 utas prémium osztályon, 186 pedig turistaosztályon foglalhat helyet.

Az új típust októbertől állítja kereskedelmi forgalomba a légitársaság kezdetekben a belföldi útvonalhálózatán.

Ez az első olyan belföldi járatokat teljesítő repülőgép az ANA flottájában, melynek minden ülését felszerelték fedélzeti szórakoztató-rendszerrel.

Az ANA jelenleg 16 darab A320-as családba tartozó gépet üzemeltet és még további 29 darabra van megrendelése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A321neo az A320-család legnagyobb tagja, mely fedélzeti elrendezéstől függően 185 – 240 utas szállítására képes.

A Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo hónapokkal később került kereskedelmi forgalomba, mint a CFM LEAP hajtóművekkel felszerelt variáns. Ennek oka a P&W hajtóműnél felmerül műszaki problémák és a gyártó azzal összefüggő késése lehet.

A Wizz Air az utóbbi, maximális 240 üléses elrendezésben rendelte meg a típust a korábbi információk szerint. Amint arról korábban beszámoltunk, a maximális utasszám növeléséhez módosítani kellett a repülőgép törzsének szerkezetét is, mert át kellett helyezni a repülőgép vészkijáratait.

Így módosul az ajtók elhelyezése az A321neo ACF változatának törzsén. (Forrás: Airbus)