Átadta a Boeing a kétezredik olyan repülőgépet amely Kínában áll forgalomba, negyvenöt évre volt szükség ennek elérésére.

A kétezredik gép a Xiamen Airlines-nak gyártott Boeing 737 MAX volt, amelyet november utolsó napján adott át az amerikai gyártó ügyfelének. A gépen ezt megörökítendő egy speciális logót is elhelyeztek a pilótafülke ablaka alatt.

Ez a hsziameni központú légitársaság nyolcadik 737 MAX-a, a cég a legnagyobb kizárólag Boeingekből álló flotta üzemeltetője Kínában, mintegy 200 géppel rendelkeznek, de egyéb szolgáltatásokat is vásárolnak a gyártótól.

A Boeing lapunkhoz eljuttatott közleményében kiemelte, hogy a gépátadások üteme rendkívül felgyorsult, mivel
az első ezer repülőgép átadásához 40 évre volt szüksége a gyártónak, míg a második ezret mindössze 5 év alatt állították forgalomba a távol-keleti országban.

A folyamatban pedig semmilyen lassulás nem érzékelhető.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Boeing Company

Ihssane Mounir, a Boeing kereskedelmi és marketing alelnöke az eseménnyel kapcsolatban azt mondta, Kínával való partnerségük mindkét fél számára előnyös, mivel így az amerikai és kínai gazdaság is fejlődik.

Che Shanglun, a Xiamen Airlines elnöke azt mondta, üzemelésük 34 éves történetét a folyamatos és stabil növekedés jellemezte, az elmúlt öt évben megduplázták a flotta méretét és 31 éve nyereségesen üzemelnek. Ezekben az időkben a Boeing mindig megbecsült partnere volt a társaságnak – tette hozzá.

A Boeingnek több mint 30 ügyfele rendelkezik kínai központtal, az ország repülőgépflottájának több, mint felét az amerikai gyártó típusai teszik ki, emellett Kínában mindegy 1 milliárd dolláros árbevétele keletkezik a szolgáltatásokból a kínai piacon. A jövő hasonlóan fényes lehet a Boeingnek Trump-féle kereskedelmi háború ide, vagy oda. Legutóbbi becslések szerint a Boeing a következő 20 évben mintegy 7600 gépet szállít majd le a világ legnépesebb országának 1200 milliárd dollár értékben.