A svájci Helvetic Airways vette át az Embraer E-Jet ezerhatszázadik példányát, egy új generációs E190-E2-es változatot, HB-AZE lajstromjellel. A brazil gyártó regionális típuscsaládja mára 50 országban van jelen, ám a vállalat nem örülhet felhőtlenül a pénzügyi gondjai és az elhalasztott gépátvételek miatt.

A Swiss-nek is rendszeresen járatokat teljesítő Helvetic Airways 2019-ben vette át első új generációs E190-E2-es repülőgépét. A cég a következő években erre a típusra kívánja alapozni üzemelése döntő részét.

Ugyanakkor a Helevticet is megviselte a koronavírus-járvány, emiatt át kellett ütemeztetnie maradék hét E190-E2-esének átvételét.

Az eredeti tervekkel ellentétben idén már nem érkezik a flottába több új példány, csak 2021-től kezdik újra fokozatosan a bővítést.

A típusról az utasoktól és a személyzettől is rendkívül pozitív visszajelzések érkeznek, üzemanyag-fogyasztása még a vártnál is alacsonyabb, így a légitársaság még gazdaságosabban és környezettudatosabban működtetheti járatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Embraer

Az Embraer a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság miatt – amiben Brazília fokozottan érintett – nehéz időket él át, a kilábalás pedig akár évekig tarthat. További gond, hogy a Boeinggel tervezett vegyesvállalat létrehozása kútba esett, az amerikai fél visszalépése miatt. A brazil gyártó az utóbbi egy-két évben a teljes stratégiáját erre az egyesülésre építette, amely a polgári divízió mellett az új katonai szállítógép-típusra is kiterjedt volna.

Ezek miatt 600 millió USA-dolláros hitelről kellett az Embraernek megállapodnia, részben a brazil kormányzattal.

A Reuters írása szerint néhány hete jelentették be, a cég kereskedelmi repülőgépes üzletágánál a vezetőváltást: John Slattery lemondott, és a General Electric elnök-vezérigazgatójaként folytatja pályafutását.

Bár a vállalat első féléves pénzügyi jelentésében még 2,5 milliárd dolláros plusz szerepel a mérlegben, tavalyhoz képest 24 százalékkal csökkent a bevétel, és 55 százalékkal estek vissza a repülőgép-átadások, a megrendelések pedig lényegében mostanra elapadtak, egyes becslések szerint az évi összesítéskor 30 százalékos lehet e téren a csökkenés.

A kereskedelmi típusok mellett a KC-390 az Embraer másik nagy költségvetésű projektje (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)