Egy új indiai cargo-légitársasághoz került a példány, ezzel a típusváltozattal teljessé vált az Airbus konverziós programja.

A szingapúri ST Engineering és az európai gyártóval közös leánycég, az Elbe Flugzeugwerke (EFW) közleménye szerint a gépet az emírségekbeli Vaayu Group lízingeli majd előbbitől, és tovább adja bérbe egy start-up áruszállító cégnek, az indiai Pradhaan Air Expressnek.

Az első A320P2F (fotó: EFW)

Az EFW vezérigazgatója, Jordi Boto az átadás kapcsán úgy fogalmazott: az Airbus-keskenytörzsűek és -szélestörzsűek P2F (passenger to freighter, utasszállítóból áruszállító) programja ezzel teljessé vált, ami azért is fontos, mert az átalakított gépek iránti kereslet folyamatosan növekszik.

A közlemény emlékeztet arra, hogy az A330-300P2F 2017-ben állt forgalomba, a -200P2F 2018-ban, az A321P2F pedig 2020-ban.

A bővülő igények miatt az EFW és az ST Engineering kínai és amerikai üzemeket hoz létre, mint arról mi is beszámoltunk.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A különböző gyártóhelyeken a mostani tájékoztató szerint 2024-re évi 60 példányra növelik az átalakítási kapacitást.

Ahogy az A320P2F szűzrepülésekor megírtuk, a 2006-ban gyártott példány átalakítását 2021 márciusában kezdték meg, ennek végeztével decemberben emelkedett (újból) először levegőbe, azóta a tanúsítási eljárás zajlott. A típusváltozat 21 tonna terhet vihet mintegy 3900 kilométeres távolságra, főbb paramétereiről korábbi cikkünkben olvashatók részletek.