A legfrissebb hajtóműproblémára áthidaló megoldást dolgozott ki a Pratt&Whitney, a tömítés cseréjével újra repülhetnek a kényszerűen leállított Airbus A320neo-gépek.
Miután földre parancsolt számos Airbus A320neo típusú gépet a Pratt&Whitney-hajtóművek legújabb műszaki problémája, az amerikai cég átmeneti megoldást talált – írja az aero.de portál.
A nagy nyomású részben található hibás tömítéseket kicserélik, a hatóságok által tesztelt és jóváhagyott változatra.
Ami pedig a további, még leszállítandó hajtóműveket illeti, az új tömítéssel készült példányok március elejétől hagyják el a Pratt gyártóüzemét.
Mint arról nemrég beszámoltunk, rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki az európai repülési hatóság a PW1100G-JM típusú hajtóművekkel szerelt A320neo típuscsaládra. A tapasztalatok szerint az A320neo és A321neo repülőgépeknél többször kellett leállítani repülés közben a hajtóműveket, de megszakított felszállásokról is érkeztek jelentések.
A hajtóműgyártó előzetes vizsgálatai szerint az újabb problémát a magas nyomású kompresszor tengelyén az egyik tömítés hibája okozza. Vélhetően csak az újabb átadású PW1100G hajtóművek érintettek, amelyekben a gyártó módosított az említett alkatrészen.
Hírek szerint tizenegy olyan repülőgép van, amelyen mindkét hajtóművel ilyen probléma van, és csaknem száz hajtóművön kell átalakítást végrehajtania a Pratt&Whitney-nek.
Ennek mintegy fele még az Airbus üzemében van, tehát nem szerelték még fel repülőgépekre.