Sanghajban közös ünnepségen adta át a két nagy, állami tulajdonú légitársaság kínai gyártású, új generációs keskenytörzsű repülőgépeit a gyártó.
Az bevezető légitársaság, a China Eastern után az Air China és a China Southern is átvette első Comac C919-eseit, ezzel háromra bővült a típus üzemeltetőinek köre.
A gyártó cég Sanghaj-Putung (Pudong) reptéren működő üzemében augusztus 28-án átadott két példány a nyolcadik és kilencedik kereskedelmi forgalomba állított C919-es, az Air China flottájába kerülő a B-919X, a China Southern gépe pedig a B-919J lajstromjelet kapta.
Előbbi egy megnövelt hatótávolságú változat, amely szellős, kétosztályos fedélzeti elrendezéssel 158 utast szállíthat, ebből nyolcat üzleti osztályú üléseken, míg a China Southern példányának fedélzetén – hasonlóan az indító üzemeltetőhöz – 164 utas foglalhat helyet, ebből 8 business, 18 Pearl Economy és 138 turista osztályon.
Az Air China és a China Southern is idén április végén jelentette be, hogy 100-100 példányt rendelt az új generációs kínai fejlesztésű keskenytörzsűből.
A China Eastern eddig hét példányt vett át, a típus jelenleg a légitársaság öt útvonalán repül és eddig összesen több mint 3600 kereskedelmi járat és 10 000 repült órát teljesített.
A Comac C919-es indító üzemeltetője 2023 szeptemberében száz gép megvásárlásáról állapodott meg a kínai gyártóval, a HNA-csoport pedig tavaly áprilisban rendelt 60 példányt.
A kínai tervezésű és gyártású, a Boeing 737 MAX-okon és az Airbus A320neók egy részén alkalmazott új generációs hajtómű, a CFM LEAP-1 C változatával és további jelentős mennyiségű nyugati komponenssel felszerelt C919-es 2022 szeptemberében szerezte meg a légialkalmassági tanúsítványt.
A kínai gyártó hosszabb és rövidebb törzsű változatot is tervez a típusból, sőt a Tibet Airlines-szal közösen vizsgálják egy magas fekvésű reptereken is üzemeltethető variáns fejlesztését.