Továbbra sem biztosít extra díj nélkül átfoglalást a Wizz Air azoknak az utasainak, akik a járványhelyzet miatt önként döntenek az utazásuk lemondása mellett (ha nem Flex jegyet váltottak). A törölt járatok utasainak a repülőjegyek díját mostantól automatikusan a Wizz-számlán írják jóvá, a pénz-visszatérítésre továbbra is van lehetőség, de az hosszabb időt vesz igénybe.
Járattörlés esetén a Wizz Air mostantól automatikusan jóváírja a viteldíj 120%-át az utasok Wizz-számláján, miután a COVID-19 járvány visszaszorítására hozott utazási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a törölt járatok száma – közölte lapunkkal a Wizz Air.
Az utasoknak – külön kérésre – természetesen továbbra is lehetőségük van a bankszámlájukra vagy bankkártyájukra visszakérni a viteldíj 100 százalékát, ami azonban hosszabb időt vehet igénybe.
Az automatikus visszatérítési folyamat bevezetésével párhuzamosan a légitársaság legkésőbb 2020. április 14-én átmenetileg felfüggeszti online igénybejelentő rendszerét a wizzair.com honlapon, hogy kezelni tudja az igénybejelentések közel százszorosára emelkedő volumenét.
A Wizz Air ugyanakkor szeretné megnyugtatni kedves utasait, hogy ha a szokásosnál lassabban is, de munkatársai idővel minden igénybejelentést feldolgoznak, és az érintett utasok visszakapják a törölt járatokra foglalt jegyek viteldíját – olvasható a közleményben.
„Az utazási irodák felé való visszatérítések automatizálásán szintén nagy erőkkel dolgozunk, addig is megkérjük az utazási irodákat, hogy lépjenek kapcsolatba a légitársaság telefonos ügyfélszolgálatával. Az utazási irodán vagy online utazási irodán keresztül foglaló utasokat pedig arra kérjük, hogy lépjenek kapcsolatban a céggel, ahol a jegyüket vásárolták” – teszi hozzá a légitársaság.
A Wizz Air arra kéri utasait, hogy a mostani szokatlan időszakban használják az e-mailekben linkelt önkiszolgáló platformokat, hogy mérsékelni lehessen a már így is rendkívül túlterhelt telefonos ügyfélszolgálat forgalmát.
Koronavírus: járattörlés vagy önkéntes útlemondás esetén mit tehetünk?