Az Air France-KLM is plusz díjat ró ki a jövőben a más foglalási rendszereken keresztül érkező foglalásokra, ezzel csak az Amadeusnál kezelt jegyek 20 százalékára már valamilyen plusz díj rakódik.
Az Air France-KLM is követi a Lufthansa és a British Airways példáját, és külön díjat vet ki a nem saját oldalán, hanem más foglalási rendszereken keresztül érkező foglalásokra jövő év április 1-jétől. Ez főként az utazási irodákat és repülőjegy-foglaló irodákat érinti, akik a GDS-rendszereken keresztül veszik meg a jegyeket.
A légitársaság a lépést az értékesítési stratégiában történt változásokkal indokolja, mint a Skift írta, ezzel próbálják nagyobb kontroll alatt tartani értékesítéseiket. A plusz díj mértéke egyelőre nem ismert.
Az Air France-KLM nem alkalmazza majd a büntetőtételt az NDC-rendszeren keresztül érkező foglalásoknál, gyakorlatilag csak az Amadeus, a Sabre és a Travelport által uralt GDS-rendszereket próbálják valahogy áthidalni, amit persze a rendszer-üzemeltetők is próbálnak valahogy kivédeni, sőt büntetni. Abba tudnak kapaszkodni, hogy a légitársaságokkal hallgatólagosan úgy szól a megállapodás, hogy ugyanazon az áron kínálják a saját és egyéb csatornákon keresztül hirdetett terméket.
Az utas szempontjából nézve azonban ez az egyenár már koránt sem érvényes, mivel a nagy GDS-használók (utazási irodák, repülőjegy-foglaló oldalak) a magas értékesítési szám miatt nagyobb kedvezményt kaphatnak, a légitársaság honlapján keresztül foglaló utas viszont magasabb árral is szembesülhet.
A piacvezető Amadeusnál a díjtétel bevezetése azt jelenti, hogy minden ötödik foglalásuk után plusz díjat számít fel a légitársaság. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy a légitársaságok és a GDS-rendszerek üzemeltetői végérvényesen egymással szembe fordulnának, hiszen mindegyik félnek szüksége van a másikra. A légitársaság így több jegyet tud értékesíteni és ezzel a kockázatokat is csökkenteni tudják, a GDS-rendszerek pedig ügyfeleket, ezáltal pedig bevételt szereznek.