Javítja az A321neo típus repülésvezérlő rendszerét, elkerülendő, hogy az automatika bizonyos, ritka repülési helyzetekben túlzott emelkedésbe vigye a repülőgépet. A módosítás kiadása csak 2020 harmadik negyedévében várható.
Az Airbus A321neo magassági kormányt és csűrőket vezérlő számítógépének hibája miatt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) légialkalmassági direktívát adott ki.
Az Airbus egyelőre frissítést adott ki a típus repülési kézikönyvéhez, azonban szoftveres javítás is készül a probléma megoldására – a Flightglobal információi szerint.
Értesülésük szerint most felfedezett probléma csak négy tényező együttállásakor léphet fel. Ehhez a repülőgépnek megközelítés közben, 30 méternél alacsonyabban kell lennie, különleges leszállási körülményeknek kell fennállnia, a repülőgép súlypontjának jelentősen hátrébb kell lennie az átlagosnál és a pilótáknak átstartolási manővert kell végrehajtaniuk.
Információk szerint a hirtelen emelkedés azonnal kompenzálható a pilóták által és ezt nem írja felül semmilyen automatikus vezérlési rendszer.
A gyártó kiemelte, hogy a hibának semmi köze a törzshosszhoz vagy az újgenerációs hajtóművek elhelyezkedéséhez és jelentősen eltér más típusok problémáitól.
Az Airbus szerint a hibát a folyamatosan zajló fejlesztések során fedezték fel, amelyek segítenek a gyártónak, hogy megelőző lépéseket tegyen ilyen esetekben. Ezt támasztja alá az is, hogy eddig egyetlen bejelentés sem érkezett az üzemeltetők részéről a probléma megjelenéséről.
A repülési kézikönyv módosítása a megszokottnál hátrébb lévő súlyponti helyzet esetére vezet be üzemeltetési korlátozásokat, azonban a képzési és normál üzemeltetési eljárásokat nem kell megváltoztatni.
A végleges megoldást 2020 harmadik negyedévére ígéri az Airbus, amely egyben megszünteti az említett – súlyponthelyzethez kötött – korlátozásokat is.