Két, vélhetően korábban az Etihad Airways által megrendelt Airbus A350-es gépet állít forgalomba a Fidzsi-szigetek nemzeti légitársasága, a Fiji Airways, várhatóan már az idei év végén.
A gyártósorról frissen kikerülő, Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel felszerelt két A350-900-ast a légitársaság a dubaji székhelyű DAE Capital lízingcégen keresztül kapja meg hosszútávú bérleti konstrukcióban.
Az új generációs szélestörzsű a lehető legjobb választás a Fiji Airways számára a közlemény szerint, mert illeszkedik az üzemelési környezetbe, ugyanakkor megteremti a jelenleginél hosszabb útvonalak megnyitásának lehetőségét is Észak-Amerika és Ázsia felé.
Emellett a pilóták a rokon típusvizsgának és hasonló fedélzeti rendszereknek köszönhetően rövidebb idő alatt, különbözeti képzéssel átképezhetők a flottában jelenleg is használt A330-asokról, ami jelentősen lecsökkenti az integráció költségeit is.
Korábbi nyilatkozatok szerint a légitársaság mérlegelte a Boeing 787-est, valamint az A330neót is.
Az A350-eseken a cég a tervek szerint kétosztályos elrendezésű kabint alakíttat ki, 33 ággyá alakítható, a Collins Aerospace által gyártott Super Diamond üzleti osztályú, valamint 301 darab Recaro CL3710 turista osztályú üléssel.
A tervek szerint a két A350-es már idén novemberben és decemberben megérkezik a fidzsi-szigeteki bázisára.
A Flightglobal ennek kapcsán a saját flotta- és rendeléskövető adatbázisára hivatkozva azt írja, a DAE Capitalnak jelenleg nincs „szabad” A350-es megrendelése, minden eddig megrendelt példányt lekötöttek a légitársaságok.
A két plusz gépet azért kaphatja meg ilyen rövid idő alatt a lízingcég és a légitársaság, mert gyártási slotok szabadultak fel az Airbusnál.
Ennek oka, hogy egy másik megrendelő – feltehetően az abu-dzabi székhelyű Etihad Airways – visszamondott korábban megrendelt példányokat, vagy későbbre ütemezte azok átvételét.
Ilyen lépést az utóbbi időben csak az anyagi gondokkal küzdő öböl-menti cég tett, amely jelentős mennyiségű, korábban megrendelt A350-900-ast és A350-1000-est mondott vissza, vagy kezdte újra tárgyalni azok átvételét, ahogy Boeing 777X-ek vételétől is elállt.
Így az Airbus amellett, hogy más megrendelőknek adhat át gyorsabban több példányt, vevőket is kereshet ezekre a gyártási slotokra. Ezek értékét az jelenti, hogy a több éves várólista helyett a cégek akár hónapok alatt hozzá tudnak jutni új az gépekhez. A gyár felszabadult kapacitása a német kormány számára is jól jött, a Luftwaffe problémás A340-300-asai így mindössze egy év alatt leválthatók lesznek.