Megállapodott az Airbus-szal és a Boeing-gel az Etihad Airways az abu-dzabi székhelyű légitársaság megrendeléseinek jelentős átstrukturálásáról, amely egy nagy mértékű lemondást is jelent a szélestörzsű megrendelésekből.

Az Etihad Airways közlésében megerősítette, hogy a légitársaság a következő években öt Airbus A350-1000-est 26 A321neót és hat Boeing 777-9-est állít forgalomba – a Reuters híre szerint. A légitársaság közlése szerint a további megrendelések sorsáról később döntenek, hogy azokat átütemezik, átstrukturálják, vagy lemondják.

A gyártóknál elérhető adatok szerint az Etihad Airways-nek eredetileg 26 A321neo, 40 A350-900 és 22 A350-1000, valamint 8 777-8 és 17 777-9 típusú repülőgépre volt megrendelése.

Az Airbus ma nyilvánosságra hozott statisztikái szerint az Etihad Airways A350-esekre szóló megrendelésállománya 42 darabbal csökken. Az eredetileg megrendelt 40 A350-900 és 22 A350-1000 helyett mindössze 20 darab A350-1000-esre maradt megrendelése a cégnek az Airbus könyveiben – a Flightglobal híre szerint.

A350-es látványterv még az Etihad korábbi arculatának megfelelő festéssel. (Forrás: Airbus)

A légitársaság és a gyártók a Reuters híre szerint arról állapodtak meg, hogy egyelőre nem hozzák nyilvánosságra a megállapodások részleteit, de annyit az adatokból enélkül is le lehet szűrni, hogy a légitársaság korábbi rendelésállományához viszonyítva, főleg a szélestörzsű repülőgépek esetében jelentős a visszalépés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság közölte, hogy a Boeing 787 Dreamliner rendelésállományukból még további példányokat vesznek át, de azt nem részletezték, hogy hány darabot. Az Etihad összesen 71 Dreamlinert rendelt még korábban, ebből eddig 28 példányt kapott meg.

Az Etihad Airways hatalmas pénzügyi problémákkal küzd, a cég stratégiáját teljesen átformálta az új vezetés, a légitársaság a nagy globális elosztó szerep helyett inkább az az Abu-Dzabiba pont-pont utazókra koncentrál a jövőben, ahelyett, hogy a nagy globális porondon versenyezne.