Nagy hagyománya van annak, hogy a párizsi légiszalonon bemutatkoznak az Airbus négyhajtóműves típusai, de lehet, hogy az idei volt az utolsó alkalom.

A párizsi légiszalonon többször vettek már részt az Airbus legnagyobb, négyhajtóműves gépei, korábban az A340-200/300, majd az A340-500/600, vagy a 2007 óta minden alkalommal jelen lévő, kétszintes óriásgép, az A380-as.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Azonban mára egyik típusnak sincs marketingszempontból nagy jelentősége, mivel az A340-esek gyártását már 2011-ben leállították, 2021-ben pedig az A380-asból is kigördül az összeszerelő-üzem kapuján az utolsó példány.

Ebből kifolyólag az idei volt az első alkalom, hogy a gyártó egyetlen tesztpéldányt sem mutatott be a Paris Air Show-n a kétszintes óriásgépből, a szakmai napokon pedig jelen sem volt az A380-as.

A nagyközönségnek szóló nyílt napokon azonban a HiFly Airbus A380-asával látványos bemutatót repült a típus, a tengeri korallzátonyok védelmének fontosságát hangsúlyozó különleges festésében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A wet lease specialista légitársaság vezetése pedig egyúttal megragadta az alkalmat, hogy bejelentse: további, használt A380-asok forgalomba állítását tervezik, amint korábban megírtuk.

Az A380-as bemutatórepülése, hasonlóan az elmúlt évekhez, már a gép nagy méretei miatt is látványosra sikerült, és a közönség körében is ezt az attrakciót övezte a legnagyobb érdeklődés.

Bár nem az Airbus pilótái repülték, a manőverek közül nem maradt ki a leglátványosabb „hullám” sem, amikor a repülőgép kiengedett futóművekkel meredek szögben süllyed, majd innen kezd viszonylag hirtelen meredek emelkedésbe.

Az óriásgép mellett bemutatkozott az Airbus katonai célokra készült, a többi négyhajtóművesnél jóval sikeresebbnek bizonyult A400M, amelyből két példány érkezett a Le Bourget repülőtérre a francia légierő színeiben.

Az első példányt a látogatók statikus bemutatón tekinthették meg, a szerencsésebb, vagy türelmesebb látogatók pedig, akik kiállták a kígyózó sorokat a kijelölt időintervallumokban, a gép belsejébe is betekintést nyerhettek.

A második példány bemutatórepülése ugyancsak látványosra sikerült, a francia légierő pilótái meredek felszállással, és szűk, túldöntött fordulókkal tarkították a levegőben töltött néhány percet, amely így szintén nagy sikert aratott a nézők körében.

A párizsi légiszalon első napján megtartott dinamikus bemutatókról itt érhető el képgaléria, az eseményről készült további cikkek pedig itt olvashatók!

Galéria az Airbus négyhajtóművesek párizsi légiszalonon tartott demo repüléseiről