A párizsi légiszalonon a katonai, és kifejezetten manőverezésre, bemutatókra tervezett típusok mellett hagyományosan kereskedelmi típusok is demonstrálják képességeiket a meglévő vagy potenciális vevőik és a nagyközönség előtt. A Paris Air Show-ról készült összes hírünk itt, az első nap összefoglalója itt olvasható!

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Az elsősorban kereskedelmi utasszállításra tervezett típusok egyáltalán nem maradnak szégyenben a vadászgépekkel vagy a kis, egymotoros bemutatógépekkel szemben.

A tesztpilóták az utasok által megszokott nyugodt, lassú manővereket, de a gépek méreteit szinte meghazudtoló demó repüléseket is bemutatnak a legkülönfélébb típusokkal, természetesen utasok és cargo nélkül, kevés üzemanyaggal a tartályokban.

A brazil Embraer például a különleges, kifejezetten a légiszalonra készült, “Tech Lion” festésbe öltöztetett E-195-E2 prototípus mellett a KC-390-es közepes katonai szállító és tankergépével, valamint Praetor 600-as üzleti gépének gyári tesztpéldányával is bemutatót tart.

A dinamikus programban mellettük szintén impozáns felhozatallal készült az Airbus, az európai gyártó két legmodernebb szélestörzsű típusa, az A350-1000 XWB és az A330-900neo is demonstrálja képességeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legnagyobb rivális, az amerikai Boeing jelenléte visszafogott idén a repülési programok a terén is.

Gyári tesztpéldány nem is érkezett Le Bourget-ba, de az Air Tahiti Nui-nál hamarosan forgalomba álló, a cég egzotikus festését viselő 787-9 Dreamliner repül bemutatót.

Ezzel szemben szinte meglepően sokat repülnek az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és a Russian Helicopters Holding gépei, az új generációs Ansat könnyűhelikopter mellett a Beriev Be-200ES amfíbiát is prezentálják.

Galéria a párizsi légiszalon kereskedelmi típusainak dinamikus bemutatóiról

Utóbbi típushoz kapcsolódik, hogy a Be-200 gyártása jelenleg nem lehetséges, mert Ukrajnából nem érkeznek hajtóművek a két ország közötti megromlott politikai viszony miatt, a francia közreműködéssel zajló modernizálást pedig – feltételezhetően – politikai utasításra leállították.

Kapcsolódó cikk:

Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az Airbus Párizsban