Négy darab Boeing 747-8F áruszállító repülőgépet rendelt az Atlas Air Worldwide Holdings.
A megrendelt négy áruszállító Jumbót a Boeing várhatóan 2022 májusa és októbere között adja át az amerikai légitársaságnak.
Ez lesz az utolsó négy 747-8-as, amely legördül a Boeing gyártósoráról a program végleges lezárása előtt – olvasható a cég közleményében.
Sajtóinformációk szerint ezt a négy gyártási slotot eredetileg az orosz Volga-Dnepr csoport kötötte le, azonban a légitársaság pénzügyi problémái és fizetési késedelme miatt jogi vita alakult ki a gyártóval. Ennek eredményéről a felek nem közöltek részleteket, legutóbb a csoporthoz tartozó Air Bridge Cargo egy Boeing 777F repülőgépet vett át egy lízingcég közreműködésével.
Az Atlas Air azzal indokolta a megrendelést, hogy a légitársaság így tudja kielégíteni a légiáru-szállítási piacon mutatkozó erős keresletet, különösképpen a gyorsan növekvő elektronikus kereskedelmi és az expressz szállítási piacokon.
A cég közleménye kiemeli, hogy a 747-8F az elődjénél, a 747-400F-nél 20 százalékkal több hasznos terhet szállíthat, miközben üzemanyag-fogyasztása 16 százalékkal alacsonyabb. Kapacitása 25 százalékkal felülmúlja a 777-200LRF-ét is.
A gyárilag áruszállítónak készült 747-esek további előnye, hogy ez az egyetlen jelenleg gyártott típus, amely a felnyitható orr-részen keresztül is rakodható, ennek köszönhetően a légi szállítási piac hosszú távú szükségleteit is ki tudja szolgálni.
Az Atlas Air flottájában jelenleg tíz 747-8F, 34 darab 747-400F, öt utasszállító 747-400-as és négy, speciálisan repülőgép-elemek szállítására átalakított 747-400LCF repül.