Kötelezővé tette a maszkok viselését a Lufthansa a csoport összes járatán augusztus végéig, és május végéig meghosszabbította a rendkívüli menetrendet. Az Airlines 4 Europe ernyőszervezet az uniónál ment neki a középső szék blokkolására vonatkozó javaslatnak. Eközben a Fülöp-szigeteken divattervező alkotta védőfelszerelést tesztelnek a légiutas-kísérőkön.
A Lufthansa honlapján több közlemény is megjelent ma a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban.
Az egyikben arról tájékoztat a csoport, hogy minden járatán kötelezővé tette augusztus 31-ig a maszk viselését a repülés teljes időtartama alatt, illetve bármikor, amikor a másfél méteres távolság nem tartható a többi utastól.
Az embereknek saját maguknak kell gondoskodniuk szájuk és orruk eltakarásáról, erre orvosi maszkot, mosható eszközt, vagy akár sálat is használhatnak.
A maszkviseléssel a Lufthansa szerint értelmetlenné válik a középső ülés blokkolárására vonatkozó szabály, így azt hatályon kívül helyezik.
A másik közleményben a Lufthansa azt tudatta, hogy május 31-ig kitolták a rendkívüli menetrend hatályát, tehát sem a Brussels Airlines, sem az Austrian Airlines nem fog egyetlen járatot sem teljesíteni addig, és a Lufthansa is visszafogottan üzemel a német belföldi és nemzetközi piacokon.
A középső ülés blokkolása pár hete merült fel a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) egyik videókonferenciáján. Alexandre de Juniac az AIRportal.hu kérdésére válaszolva fejtette ki, hogy a távolság megtartása miatt szükség lehet erre az intézkedésre. Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazagtója később ezt az ötletet őrültségnek nevezte, és most a cégét is magába foglaló Airlines for Europe (A4E) lobbiszervezet szintén kiállt a kezdeményezés ellen az Európai Uniónál.
Az európai közösség közlekedési minisztereinek elküldött levelében a lobbiszervezet azt írta: a középső ülések üresen hagyása szükségtelen és nem megfelelő lépés.
Felhívták a figyelmet, hogy a javaslat anyagilag sem életképes. Erre már egyébként az IATA is utalt korábban: Brian Pierce, a szervezet vezető közgazdásza szerint Európában átlagosan gépenként 70-75 százalékos utasmennyiségnél lehet egy járat nyereséges, viszont a középső székek blokkolásával legfeljebb 66 százalékos load factor érhető el.
Az egészségügyi intézkedésekkel kapcsolatban Ázsiában is elkezdtek kísérletezni a CNBC szerint.
Az Air Asia Fülöp-szigeteki leányvállalatánál néhány légiutas-kísérő személyes védőfelszerelésben dolgozik, amelyet divattervező alkotott: arról egyelőre nincs hír, hogy a légitársaság minden járatán bevezeti-e.
Az IATA ma hozta nyilvánosságra a márciusi utasforgalmi adatokat: a 2006-os szintre esett vissza a globális utasforgalom. Átlagosan 52 százalékkal esett az utasforgalom a tavalyi harmadik hónaphoz képest, a járatok töltöttsége 20 százalékponttal 60 százalékra zuhant. Európában az utasok 51 százaléka tűnt el, a járatok 57 százalékos kihasználtsággal repültek átlagosan, ez 17 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest.