A szabályokat be nem tartó utasait okolta az indonéz Lion Air, amiért újra fel kellett függesztenie az üzemelést. Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója kitart az Airbus A380-asok mellett, de a típus sikerének azért szerinte vannak feltételei. Elbocsátásokat jelentett be a Bombardier üzleti gépeket gyártó részlege, a Qantas a cég anyagi helyzetétől teszi függővé a Project Sunrise elindítását.

Pár héttel az után, hogy az indonéz Lion Air újraindította belföldi járatait, a hatóság döntése értelmében újra le kellett állítania az üzemelést, mert a cég nem felelt meg a járvány idején érvényes intézkedéseknek – írja a Forbes.

A légitársaság viszont az utasokat okolta, akik nem tartották be a távolságtartási és egészségügyi szabályokat, és azokkal nem is voltak teljesen tisztában.

Forrás: Boeing

Több utast is azért nem engedtek a gépek fedélzetre, mert nem töltötték ki a megfelelő formanyomtatványokat, vagy nem feleltek meg az utazás egyéb feltételeinek.

Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója a járvány előtt is optimistán nyilatkozott az A380-asról, és úgy tűnik, a járvány sem szegte kedvét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Flightglobal szerint egy online konferencián azt mondta, még mindig hatalmas lesz a potenciál a Superjumbóban, de csak akkor, ha alacsony marad a kerozin ára, és viszonylag hamar lesz oltóanyag az új koronavírus ellen.

Úgy vélte, ebben az esetben nem lehet “új normális” helyzetről beszélni, hanem újra a régi lesz az igény és a szabályrendszer, minden ott folytatódik, ahol a járvány előtt félbeszakadt. 

Fotó: AIRportal.hu

Abban az esetben, ha nem lesz oltóanyag, akkor az iparágnak hosszútávon kell alkalmazkodnia a most bevezetett szabályokhoz, és ez az igény visszaépülésével kapcsolatban is sok kérdést fog felvetni.

Az Emirates vezetője ugyanezen a konferencián kijelentette, hogy a légitársaság “közel sem magabiztos” abban, hogy az általa kötelező érvénnyel korábban megrendelt több mint kétszáz repülőgépet át tudja venni a gyártóktól. A légitársaság 50 darab A350-900, 8 darab A380-800, 14 darab Boeing 777-8, 101 darab 777-9 és 30 darab 787-9 repülőgépre rendelkezik szerződéssel.

A TUI konszern német légitársaságának jövőjével kapcsolatban újabb részleteket derített ki az Aero.de.

A szaklap szerint letárgyalták, hogy a TUI fly Deutschland később veszi át a Boeing 737 MAX-ait, miközben a flottáját mintegy felére, 20 darabosra szűkítenék, és ennek megfelelően a pilóták és légiutas-kísérők 50 százalékát is elküldenék.

Az n-tv információi szerint 700 fő állása került veszélybe. A társaság szóvivője megerősítette az értesüléseket, de további részleteket nem mondott. Mivel a hosszútávú járatok egyelőre nem indulnak el, a TUI ideiglenesen arról is letett, hogy Düsseldorfban bázist hozzon létre ezen járatok számára Boeing 787-eseivel, a kisebb bázisokat pedig felszámolná.

Fotó: Boeing

Szintén leépítéseket jelentett be a Reuters jelentése szerint a kanadai Bombardier, amely mára már csak üzleti repülőgépek gyártásával foglalkozik a légiközlekedési divíziójában.

A vállalat 2500 embert, dolgozóinak 11 százalékát tervezi elbocsátani.

David Coleal, a Bombardier Aviation elnöke azt mondta, a beszállítói hálózatukban is nagyon nagy gondokat okoz a járvány, a gépátadások számában pedig 30 százalékos visszaeséssel számolnak, ezért kénytelenek ehhez igazítani a cég méretét.

A hónap elején önkéntesen csődvédelembe vonuló LATAM a német DPA hírügynökség szerint állami támogatást szeretne kérni.

Roberto Alvo vezérigazgató közlése szerint Dél-Amerika legnagyobb légitársasági csoportjának 2 milliárd USA-dollár értékű friss tőkére lenne szüksége, amelynek felét a társaság részvényesei biztosítják.

“A LATAM-nak segítségre van szüksége, de nem ingyen” – szögezte le a vezérigazgató, utalva arra, hogy piaci alapon szeretnének pénzhez jutni, állami segítséggel.

Fotó: AIRportal.hu

Kiállt a tervezett ultrahosszú járatok mellett Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója, aki a Reuters szerint csak arra vár, hogy a légitársaság anyagilag elég erős legyen.

“Az üzleti terv nagyon jó, a repülőgépek is meg fognak várni, így ha az anyagi helyzetünk engedi, akkor el fogjuk indítani az új ultrahosszú járatokat” – fogalmazott a vezérigazgató.

A Project Sunrise elnevezésű terv részeként a Qantas Airbus A350-1000-esekkel repülne közbenső leszállás nélkül Sydney-ből Londonba, Párizsba, Frankfurtba, illetve New Yorkba, a járatok pontos dátumáról márciusban döntött volna a légitársaság.

Az első nonstop Perth-London járatot a légitársaság speciális festésű Boeing 787-9 Dreamlinere teljesítette. (Forrás: Qantas)