A korábbi pletykákat megerősítve bejelentette a Lufthansa fapados leánycége, a Eurowings, hogy Münchenből is indít hosszú távú járatokat. Jövő áprilistól többek között Bangkokba, Cancúnba, Mauritiusra és Las Vegasba közlekednek majd az A330-asok.

Öt távoli nyaralóhelyre járnak majd a cég A330-asai (Forrás: Eurowings/Facebook) | © AIRportal.hu

Öt távoli nyaralóhelyre járnak majd a cég A330-asai (Forrás:
Eurowings/Facebook)

Miután bázist nyitott A320-asokkal és főként európai üdülőjáratokkal a müncheni reptéren a Lufthansa fapadosa, a Eurowings, a közelmúltban olyan hírek érkeztek, hogy tengerentúli célállomásokat is fontolgat, amint az AIRportal.hu is megírta. Most megtörtént a bejelentés is: az aero.de cikke szerint pénteken a cég nyilvánosságra hozta, hogy amerikai, ázsiai és afrikai nyaralóhelyekre indít hosszú távú járatokat jövő tavasztól.

Köln-Bonn után tehát létrehozza a fapados a második olyan bázisát, ahonnan A330-asokkal távoli célállomásokra közlekedik.

Bangkokba, Las Vegasba, Mauritiusra, Cancúnba és Punta Canába indít járatokat a Eurowings 2018 áprilisától, a reptér kettes termináljáról.

Három A330-ast állomásoztat majd Münchenben, addigra megérkezik a szélestörzsű flottába a hetedik ilyen típusú repülőgép is. A fentebbi célállomások nem szerepelnek az anyavállalat, a Lufthansa müncheni kínálatában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azonban a portál emlékeztet arra is, hogy a lépés miatt Köln-Bonn repterén kapacitáscsökkenés következhet, hiszen arról nincs hír, hogy plusz A330-asokat szerezne be a légitársaság. Ha nem tesz így, a jelenlegi hat repülőgép helyett jövőre csak négy marad ott.

Oliver Wagner, a cég kereskedelmi igazgatója közölte, hogy a müncheni hosszú távú járatokkal a piac igényeire reagálnak. A szintén üdülőjáratokat működtető Condor egyébként nemrég jelentette be, hogy jövő tavasztól feladja müncheni bázisát, mert Frankfurtra kíván koncentrálni, többek között ez is állhat a háttérben.

A Eurowings a közeljövőben egyébként az A320-as flottát és ezzel vélhetően az európai járathálózatát is bővíti a bajor fővárosban, jövőre a meglévő négy példány mellé további kettőt is itt állomásoztatnak majd.

Lassan megtelik a müncheni reptér

Az első félév rekordforgalmat hozott a müncheni légikikötőben, hamarosan elérik a gépmozgások tekintetében a kapacitások határát – mondta a reptérüzemeltető vezetője, Michael Kerkloh az aero.de másik cikke szerint. (A terminálok az új szatellittel jelenleg 56 millió utast képesek fogadni, így itt nincsen gond – a szerk.)

Az idén januártól június végéig csaknem kétszázezer fel- és leszállást regisztráltak, három éven belül pedig elérhetik a két futópálya teljesítőképességének határát.

Kerkloh ezért ismételten kiállt a tervezett harmadik pálya mellett, amelynek ügye még mindig függőben van. Miután 2012-ben gy népszavazás elutasította, a városvezetés és a bajor tartományi kormány azonban lehetségesnek tarja, hogy ennyi év után ismét vitára bocsássák a kérdést.

A reptér vezetője kitért arra, hogy már most csaknem lehetetlen slot-ot (résidőt) találni az újabb járatoknak, a légikikötőben bázist nyitni kívánó cégek újabb gépeinek.

Egy korábbi interjúban kifejtette: egy adott nap nyolc órájában lényegében már teljes kapacitáson működik a reptér, hiába volna még összességében, átlagosan nézve hely a további résidőknek.

Arra is figyelmeztetett, hogy ha három év múlva elérik a telítettséget, akkor aligha tud bővülni a reptér, és ezzel kevéssé tud majd hozzájárulni a bajor gazdaság fejlődéséhez. A harmadik futópálya megvalósítását pedig időben kellene elkezdeni. Az idei évben egyébként négy százalékkal több gépmozgást és öt százalékkal több utast várnak (tavaly 42 millióan fordultak meg a reptéren).