November 29-i hatállyal felfüggesztette a Small Planet Airlines litván üzemelési engedélyét (OL) az ország polgári légiközlekedésért felelős hivatala, leállt a csoport lengyelországi leánycége, így teljesen megszűnt az üzemelés.

A pénzügyi nehézségekkel küzdő cégcsoport november utolsó előtti napján az aznapra tervezett járatok mindegyikét teljesítette még, éjféltől azonban egyetlen repülőgépük sem szállhatott fel.

A cég hivatalos közleménye szerint az AB Novaturas és a JSC Tez Tour utazási irodák által lefoglalt járatokat más légitársaságok teljesítik, így az utasok egy részének nem kell aggódnia az utazása miatt.

Ezzel párhuzamosan azonban a Small Planet Csoport weboldalán megjelent egy rövid tájékoztatás és köszönetnyilvánítás, amely szerint
a litván mellett a lengyel leánycég is leállt, a légitársaság már egyetlen járatot sem közlekedtet.

Fotó: AIRportal.hu

Várhatóan hamarosan a lengyel hatóságok is bevonják a cég engedélyeit, így az üzemelés lehetősége is megszűnik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cégcsoport márciusban még ambiciózus tervekkel készült nekivágni a nyári időszaknak, a 2017-ben nyereségessé vált litván leánynál a tavalyi 35%-nál is nagyobb forgalomnövekedést vártak, Németországban pedig 200%-os utasszám növekedés elérése volt a cél.

A bajok először szeptemberben látszódtak igazán, a tervek nem jöttek be, a német vezetés szerint általános munkaerőhiány, és a megrendelt gépek késése volt a fő probléma.

Erre csak rátett, hogy a kapacitáspótlásra bérelt gépek megbízhatatlanok voltak, a járattörlések és a késések miatt pedig jelentős összegű kártérítést kellett fizetni az utasoknak.

A gondoknak végül csődeljárás, és a német törvények szerinti átszervezés lett a vége, amely alatt ha csak rövid ideig is, de még üzemelt a Small Planet Airlines Germany.

Egy hónappal később már a lengyel ághoz is átgyűrűztek a csoport gondjai, az ottani saját tulajdonú flottát nyolcról egy gépesre redukálták, ekkor már csak a litvániai és a kambodzsai cégrészek álltak stabilan.

Ennyi volt a cég búcsúüzenete.

Ez sem tartott azonban hosszú ideig, az online adatbázisok szerint
a kambodzsai lajstromú gépeket november 4-én letárolták, azóta nem repültek.

A litván leánynál lévő utolsó, lízingelt A320-ast november 29-én Franciaországba vitték, korábban a lengyeleknél szolgáló Airbusok pedig már vagy máshol üzemelnek, vagy szintén letárolták azokat.

Az utasok, akiknek jegyük volt valamely járatra, utazásszervezőjükön keresztül próbálhatnak meg hozzájutni pénzükhöz.

Ha azonban sem ők, sem a biztosító nem hajlandó fizetni, akkor a csődeljárásban, a hitelező befektetőkkel együtt lehet megpróbálni érvényesíteni a követelést.