A Westjet bejelentette jövőre induló első három Boeing 787-9 Dreamlinerrel teljesített hosszútávú útvonalát az Alberta tartománybeli Calgary városából. A kanadai légitársaság elsőként európai terjeszkedéséhez használja majd a típust.

Illusztráció, így néz majd ki a Dreamliner a Westjet megújult festésében.

A légitársaság a Boeing új generációs szélestörzsűjének második kanadai üzemeltetője lesz, Calgary-ban pedig egyedüliként állomásoztatja majd a típust.

Az első három Dreamliner-járat London Gatwick, Párizs Charles de Gaulle és Dublin lesz, amelyeken április 28-tól, május 17-től, valamint június elsejétől repülnek az új generációs szélestörzsűek.

Bár a Westjet forgalmának nagyobb részét a torontói és vancouveri bázisreptereiről bonyolítja, ezeken a helyeken nem tudja felvenni a versenyt a piacot szinte teljesen elfoglaló Air Canadával.

„Alberta összeköttetései a világ többi részével létfontosságú a kanadai gazdaság számára” – mondta el a Ed Sims, a Westjet elnök-vezérigazgatója.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette, cége gazdaság bővülésének, a tartománybeli turizmus fejlődésének, és annak jegyében fektet be Albertában, hogy javítsa Calgary, mint nemzetközi hub-reptér pozícióját.

A három új transzatlanti járat összesen 650 embernek ad munkát csak Kanadában, és ebben nincsenek benne azok a munkavállalók, akiknek az évente várhatóan Albertában látogató 185.000 turista miatt foglalkoztatnak majd.

A megrendelt tízből az első Boeing 787-9 Dreamlinerét 2019 elején veszi át a Westjet, további két gép pedig áprilisban csatlakozik a flottához. A cég először a légitársaságok körében elterjedt gyakorlat szerint regionális útvonalakon vetik be azokat, hogy a típusra frissen kiképzett személyzetek könnyebben szerezhessenek tapasztalatot.

A típust a légitársaság három osztályon 320 utasra székezve állítja forgalomba, a nemrég megújult üzleti osztályú kabintermék keretében tizenhat teljesen vízszintes ággyá alakítható, nagy személyes teret biztosító ülésben évezhetik a több, mint tizenkét órás utakat a legtöbbet fizető utasok.

Emellett a vékonyabb pénztárcájú ügyfelek is élvezhetik az új típus eddigieknél komfortosabb utazási élményét, a kanadai cég nemrég megújult turista és prémium turista osztályú ülőhelyein.

Az újonnan érkező tíz Boeing 787-essel a négy átlagosan 26 éves 767-es leváltása mellett további új járatok megnyitása is várható. Amennyiben a Westjet ennyi többletkapacitás mellett is lát még piaci potenciált, tíz további Dreamlinerre van opciós szerződése, melyeket 2020 és 2024 között vehet át, amennyiben lehívja az opciót.

Ilyen lesz a Westjet Dreamlinereinek fedélzete