Az ultra low-cost modellben működő légitársaságok közül a Wizz elsőként állítja forgalomba az új generációs keskenytörzsű típuscsalád extra nagy hatótávolságú változatát.

A légitársaság közösségi médiában megjelent közlése szerint A321XLR gépei elsőként Milánó-Malpensa és Abu-Dzabi között repülnek majd.

A foglalási rendszerek adatai szerint a járatok 2025. június 2-től naponta közlekednek az útvonalon.

A járatokat a Wizz Air Malta leányvállalat máltai lajstromozású Airbus A321XLR gépei teljesítik. A menetrend szerint a repült idő odafelé 6 óra 35 perc, visszafelé 7 óra 20 perc lesz.

A légitársaság a tavalyi pénzügyi évről készült jelentése szerint 47 példányra rendelkezik megrendeléssel az A321neo legnagyobb hatótávolságú változatából. A korábbi hírek szerint Indiába indítana járatokat a típussal több európai országból is, egyelőre a magyar, az olasz és az osztrák hatóságoktól kapta meg a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

Owain Jones, a Wizz Air ügyvezető alelnöke a júliusban a hamburgi Airbus gyárban megtartott kerekasztal-beszélgetésen az AIRportal.hu kérdésére az mondta, hogy a cég a tervek szerint 2025 februárjában veszi át az első A321XLR repülőgépét, amely az A321neókhoz hasonlóan 239 utas szállítására alkalmas fedélzeti berendezéssel áll forgalomba, a korábbi hírek szerint az olasz Geven gyártó üléseivel. A szakember akkor még nem akart nyilatkozni arról, hogy a típus melyik bázison és útvonalon áll forgalomba elsőként.

Az A321XLR 2022 júniusában teljesítette szűzrepülését, ezt egy kiterjedt tesztprogram követte, amelyben három repülőgép vett részt, a gyártó egyelőre a CFM LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt változathoz, és csak 97 tonnás maximális felszállótömeghez szerezte meg a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítványt. A Wizz Air által is használt Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt változat tanúsítása még várat magára. Az A321XLR-ről itt írtunk bővebben.