Megszületett a megállapodás a bajban lévő cég felvásárlásáról, a Boeing és az Airbus felosztja egymás között a mindkettőjüknek szerkezeti elemeket gyártó beszállítót, amely egykor előbbi egyik üzeme volt.
A Boeing bejelentette, hogy megállapodást kötött a Spirit Aerosystems felvásárlásáról, az összesen 8,3 milliárd dollár értékű ügylet részben részvénycsere, valamint a wichitai központú gyártócég tetemes, 3,6 milliárdos adósságainak átvállalása útján valósul meg.
A Spirit tulajdonosai részvényenként 0,18 Boeing-részvényt kapnak megállapodás szerint, azaz az üzlet értéke részvényenként 37,25 dollár.
Amint korábban megírtuk, a Spirit Aerosystems a Boeing alkatrészgyártó részlegének 2005-ös kiszervezésével jött létre.
Az Airbus ezzel egyidejűleg kötelező érvényű megállapodást kötött a Spirittel az európai gyártó típusaihoz kapcsolódó főbb tevékenységek és eszközök lehetséges felvásárlásáról, jelképes 1 dolláros összegért, emellett az Airbus 559 millió dollár kompenzációt kap a veszteséges üzemegységek átvételéért.
Mint ismert, a Spirit észak-karolinai Kinstonban és a franciaországi St. Nazaire-ben működő üzemeiben az A350-eshez készülnek törzselemek, az észak-írországi Belfastban és a marokkói Casablancában az A220-as szárnyait és középső törzselemét, a Kansas állambeli Wichitában pedig az A220-as hajtómű-pilonjait gyártják.
A megállapodással az Airbus célja, hogy mind működési, mind pénzügyi szempontból fenntarthatóbb módon biztosítsa kereskedelmi repülőgép-programjai ellátásának stabilitását a Spirit felelősségi körébe tartozó munkák tekintetében.
A végleges összegek és a megállapodás megkötése a most induló átvilágítási folyamat függvénye.
A Spirit közlése szerint a skóciai Prestwickben és a malajziai Subangban lévő, Airbus-programokat támogató üzletágának, továbbá az észak-írországi Belfastban működő, de az Airbushoz nem kapcsolódó tevékenységek eladását is tervezi.
A Boeing közlése szerint az üzlet várhatóan 2025 közepén zárulhat le.