A kínai légitársaság kantoni járata kedvező átszállást biztosít Kína más városaiba, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségbe utazó magyaroknak, így érdemes megismerkedni az útvonalon repülő háromosztályos Boeing 787-9 Dreamliner fedélzetével.
A China Southern Airlines Kanton (Kuangcsou/Guangzhou) és Budapest közötti első járata június 27-én érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és mostantól hetente négy alkalommal közlekedik.
Az új járat a két ország közötti üzleti utazók és a Kínából ide látogató turisták mellett az ázsiai és csendes-óceáni térségbe utazó magyarok számára is kedvező lehetőségeket biztosít. A menetrendet is úgy alakította ki a légitársaság, hogy a belföldi és a nemzetközi útvonalaira is jó átszállást tudjon kínálni.
A járatok keddenként, csütörtökönként, szombatonként és vasárnaponként repülnek, CZ 649 számmal 0 óra 55 perckor szállnak fel Kantonból, és 7 óra 20 perckor érkeznek meg Budapestre, majd CZ 650 járatszámmal 13 órakor indulnak vissza, és másnap hajnali 5 óra 55-kor landolnak Kuangtung tartomány fővárosában.
A heti négy járatra már a téli menetrendben is foglalhatók jegyek, abban az időszakban a budapesti érkezési és indulási időpontok részben a magyarországi a téli időszámítás miatt nagyjából egy órával előbbre kerülnek.
Az útvonalon a légitársaság háromosztályos fedélzeti elrendezésű, 276 utas szállítására képes Boeing 787-9 Dreamlinerei közlekednek. Budapesten az utashidas beszállítás a bal oldali második ajtón történik, így az üzleti osztályon utazók balra, az orr irányába, a prémium economy és turista kabinrészben helyet foglalók pedig jobbra fordulva találják meg helyeiket.
Business class
A repülőgép első részében kialakított üzleti osztályon 28-an foglalhatnak helyet, az ülések 1-2-1 elrendezésének köszönhetően minden helyről közvetlenül ki lehet lépni a folyosóra. A szélső ülések közül minden második van közvetlenül az ablakoknál, a többi kicsit beljebb található.
A sortávolság az előző ülés könyöklője alatti lábteret nem számolva 114,3 centiméter, a teljesen vízszintes, 198 centiméter hosszú ággyá dönthető ülések szélessége 58,4 centiméter.
Az ülések minden funkciója elektromosan állítható, emellett olvasólámpa, újságtartó, zakó felakasztására szolgáló fogas is szolgálja a kényelmet. A saját elektromos eszközök töltésére USB-port és elektromos csatlakozó aljzat áll rendelkezésre.
Emellett egy kis tükrös ajtóval felszerelt tárolószekrényben egy palack víz és a fedélzeten kapott exkluzív kivitelezésű, Porsche Design táskában lévő piperecsomag is elhelyezhető bennük. Az asztalkákat kézzel lehet kihajtani, és a középső ülések felett is van fej feletti tároló a kézipoggyászoknak.
A 16 hüvelyk (40,6 cm) képátlójú érintőképernyőkön és zajszűrős fejhallgatókon élvezhetők a fedélzeti szórakoztatórendszer tartalmai, amelyek egy kis távirányítóval is vezérelhetők.
Az utasok emellett nagy méretű párnákat és plédeket kapnak, a biztonságról pedig hárompontos öv gondoskodik. A 8. sorba a Dreamlinerek törzsének szerkezeti adottsága miatt csak egy ablak esik, de az üléseket úgy helyezték el, hogy ez nem tűnik zavarónak.
Premium economy osztály
Az üzleti osztály mögötti térelválasztó fal, mellékhelyiségek és egy konyha után, nagyjából a szárny belépőélénél kezdődik a prémium turista osztály. Itt szintén 28-an foglalhatnak helyet 2-3-2-es elrendezésben.
A sortávolság (háttámlától háttámláig) itt 96,5 centiméter, az ülések 48,2 centiméter szélesek, fix karfával vannak felszerelve, az asztalkák ebből hajthatók ki. Az ülésekben 13 hüvelykes (33 cm) képátlójú érintőképernyőkön, zajszűrős fejhallgatókkal érhetik el a tartalmakat az utasok, a fedélzeti szórakoztatórendszer ugyancsak egy kis távirányítóról is vezérelhető. A saját elektromos eszközök töltésére szintén USB-port és elektromos csatlakozó aljzat áll rendelkezésre.
Az ülések háttámlája 17,8 centiméterrel hátradönthető, emellett rendelkeznek kihajtható lábtámasszal és állítható fejtámlával is, a hátradöntött ülés a mögöttünk lévő utas személyes teréből vesz el. Az utasok ezen az osztályon is kapnak egy kis kényelmi csomagot, amelyben alvómaszk, füldugó, fogkrém, fogkefe és fésű kapott helyet, valamint párnát és plédet is elhelyeztek az üléseken.
A prémium turista kabinrész első sora a kisbabákkal utazók számára ideális, itt bölcső rögzítésére is lehetőség van, aki viszont kerülni szeretné, hogy kisgyermek közelében foglaljon helyet, ne az első-második sorokba foglaljon helyet.
Turista osztály
A prémium részleget egy térelválasztó határolja el a mögötte kezdődő turistaosztálytól, ahol két külön szekcióban 220-an foglalhatnak helyet a Dreamlinereknél megszokott 3-3-3-as elrendezésben.
Az ülésköz (háttámlától háttámláig) 81,28 centiméter, az ülések szélessége 43,94 centiméter, a háttámlák 15,24 centiméterrel dönthetők, de egyes ülések ettől eltérhetnek.
Az utasok 12 hüvelykes (30,48 cm) képátlójú érintőképernyőkön élvezhetik a fedélzeti szórakoztatórendszer tartalmait, a dönthető monitorok alján elhelyezett USB-csatlakozón, vagy az előző ülésbe épített elektromos aljzaton keresztül tölthetők a saját eszközök.
Az ülések a vészkijáratoknál vagy a térelválasztók mögött lévő sorokban a kihajtható asztalkák és monitorok miatt teli és fix karfásak, így bár ezeknél nagyobb lábtér áll rendelkezésre, az ülések szűkebbek.
Ilyen a hátsó kabinrész első (52.) sora is, ablak ebben a sorban sincs, valamint a mellékhelyiségek és a konyha közelsége miatt nem igazán lehet pihentető az utazás. Cserébe a lábtér hatalmas, ugyanakkor az oldalfal melletti 52A és K ülések szélessége szemre jóval kisebb a többinél, az ajtókeret miatt pedig a lábtér is korlátozottabb, emellett az ajtó körül a törzs is jobban áthűl a hosszú repülés alatt – így ezeket a helyeket érdemes elkerülni.
A térelválasztó részek mögötti ülések (31. és 49. sor, D-E-G, azaz középső székek) a kisbabákkal utazók számára ideálisak, itt bölcső rögzítésére is lehetőség van, aki viszont kerülni szeretné, hogy kisgyermek közelében foglaljon helyet, ne erre a területre foglaljon helyet.
A repülőgép farokrészében további mellékhelységek és egy hatalmas konyha kapott helyet, a közvetlenül ezek előtti sorokban az ülések döntése kissé limitált lehet, viszont az 64. sor ablak melletti üléseinél csak 2-2 széket helyeztek el, amely növeli a személyes teret, a 65. sorban a D-E-G ülések azonban a mellékhelyiségek és a konyha közelsége miatt kevésbé komfortosak.
Fontos tudni, hogy a Dreamlinerek törzsének szerkezeti adottságai miatt van egy olyan sor a gép hátsó részében is, ahol nincs ablak, ez a China Southern Airlines háromosztályos elrendezésében a 62. sorba esik. Azaz aki ablak mellett szeretne ülni, az ne a 62A vagy K helyekre foglaljon.
A Dreamlinerek általános jellemzője, hogy az ablakok elsötétítése elektronikusan történik, amelyet az utazás egyes szakaszaiban központilag vezérelnek, és sok más típussal ellentétben a fedélzeti hőmérséklet és levegőbefúvás is központilag szabályozott, egyik osztályon sem áll rendelkezésre az ülések felett állítható kis levegőbefúvó.
A megtekintett példány turista osztályán az üléshuzatok sok helyen kissé kinyúltak, gyűröttek voltak és a szőnyeg is kopottabb volt néhol, emiatt ez a kabinrész viseletesebb benyomást keltett. Az öt évesnél valamivel fiatalabb gép fedélzete, beleértve a konyhákat és a mellékhelyiségeket is, összességében viszont tiszta, jól karbantartott volt, egyetlen elektromosan elsötétedő ablak sem volt hibás. A légitársaság figyelmességét tükrözi, hogy a nyitójárat fedélzetét egyedi poszterekkel, magyar és kínai zászlócskákkal díszítették fel.