Az utasszám és a bevétel növekedése ellenére az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évét a légitársaság, a Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt még 2-3 évig kitartanak a nehézségek, az ukrán piacra való visszatérésben nagy lehetőséget lát a cég.
A Wizz Air rekordszámú, 63,4 millió utast szállított a március végén zárult pénzügyi évében, amely 2,2 százalékkal több az előző évinél, a járatok átlagos üléskihasználtsága 1 százalékponttal javult, 91,2 százalékra – derül ki a cég eredményközléséből.
A vállalat flottája 208 példányról 231 gépre bővült az időszakban, de mintegy ötödük, 2025. március 31-i helyzet szerint 42 példány vesztegelt a földön
a Pratt-hajtóművek problémái miatt.
Az egy ülésre és kilométerre vetített kapacitás (ASK) a légitársaság egy évvel ezelőtti előrejelzésének megfelelően lényegében szinten maradt, mert csupán 0,1 százalékkal csökkent.

Az egy ülésre és egy kilométerre vetített bevétel (RASK) 3,9 százalékkal nőtt, ezen belül a viteldíjakból származó bevétel 4,1, a plusz szolgáltatásokból származó pedig 3,7 százalékkal növekedett. A vállalat teljes bevétele 5,26 milliárd eurót tett ki, amely 3,8 százalékos bővülés.
Az egységköltség (CASK) 10,9 százalékkal növekedett, az alacsonyabb üzemanyagárak ellenére.
A vállalat üzemi eredménye 61,7 százalékkal 167,5 millió euróra esett vissza, a nettó nyereség pedig 213,9 millió euró lett, amely 41,5 százalékkal kevesebb az előző évinél. Bár a hajtóműgyártó a 2024-ben megkötött megállapodás szerinti kártérítést fizetett a légitársaságnak, ez csak a közvetlenül felmerült költségeket fedezi.

Váradi József vezérigazgató az „ellenállóság és átalakulás” éveként jellemezte az elmúlt időszakot, kiemelte, hogy a légitársaság alkalmazkodott a folyamatos kihívásokhoz, és megerősödve került ki a nehézségekből. Több földre kényszerült repülőgépe ellenére a Wizz Air második éve zárt nyereséggel, a bevétel 4 százalékkal nőtt utasonként, javult a pontosság és a járatok teljesítési aránya – tette hozzá.
A vállalat egyelőre nem ad előrejelzést az idei pénzügyi évre, ugyanakkor az új repülőgépek és cserehajtóművek átvételének köszönhetően újra nő a kapacitás (ASK), és az üléskihasználtság is várhatóan 2 százalékponttal bővül.
A légitársaság a nyeresége növelésének érdekében optimalizálja hálózatát, bezárja a veszteséges vagy gyengébben teljesítő útvonalait (köztük a kisebb kelet-európai, regionális, valamint a drágább nyugat európai repülőterekre tartó járatait), a meglévő, kisebb kockázatú piacokon sűríti a járatait, fókuszálva az alacsonyabb költségű repülőterekre és növelve a repülőgépek kihasználtságát.
A pénzügyi év első félévének végére várhatóan 34-re csökken a földön lévő gépek száma, ugyanakkor a hajtóművek áltagos javítási ideje továbbra is 300 nap körül alakul.
A légitársaság egy folyamatban lévő tenderen dönt arról, hogy milyen hajtóművet választ a következő 177 darab A321neo repülőgépéhez. Ebben június végén várható eredmény, és szerepet játszik a cserehajtóművekhez és a karbantartási slotokhoz való megnövelt hozzáférés lehetősége is, ugyanakkor a választást előrevetítheti, hogy a prezentációban a jövőbeli technológiai előnyöknél említik az új GTF Advantage hajtóművet.

A 2030-as pénzügyi év végére a légitársaság úgy számol, hogy 424 repülőgép lesz a flottában, amelyek átlagéletkora 4,3 év lesz, ebből 382 A321neo, 34 pedig A321XLR lesz, 6 A320neo és 2 régebbi A320-as mellett.
A légitársaság az ukrán légiközlekedési piac újraéledésében jelentős piaci lehetőséget lát a háború befejezése után, és jelentős kapacitást helyezne oda.
Kezdeti időszakban a külföldre kivándorolt mintegy 8 millió ukrán hazalátogatásának, utána pedig a vendégmunkások adta forgalomnak köszönhetően 30 külföldről berepülő útvonallal terveznek. Egy éven belül az ukrajnai hálózat 60 útvonalra és 5 millió üléses éves kapacitásra bővülne, a 3. év végére pedig 150 útvonalat és 15 millió ülést tenne elérhetővé az ukrán piacon a Wizz Air.