Napra pontosan 51 évvel ezelőtt, 1967. április 9-én szállt fel először a Boeing Commercial Airplanes repülőgépgyár új modellje, a Boeing 737-100. Ezzel kezdetét vette minden idők talán legsikeresebb, egyfolyosós, keskenytörzsű repülőgép típusának története.

Forrás: Boeing

A Boeing 737-es keskenytörzsű, két sugárhajtóművel felszerelt kis- és középhatótávú utasszállító típusként indult, amely lehetővé tette székezéstől függően 85 vagy 124 utas szállítását 2.850 km távolságra 50 300 kg maximális felszállótömeg mellett.

Az évtizedek során megszülettek az újabb és újabb altípusok (-200, -300, -400, -500, -600, -700, -800, -900, -900ER), melyek napjaink igáslovaiként lehetővé teszik akár 215 utas szállítását átlagosan 6.000 km távolságra, miközben a maximális felszállótömeg 85 100 kg-ra nőtt.

A Boeing 737 a világ egyik legnépszerűbb közepes hatótávolságú keskenytörzsű repülőgéptípusává vált.

Forrás: Boeing

A Boeing a tízezredik legyártott Boeing 737-est március közepén adta át. Az 1966 óta gyártott típus tízezredik példánya, egy 737 MAX 8 a Southwest flottájába került. A Boeing a tízezredik 737-es átadásával újabb világrekordot jegyeztetett be a Guiness Rekordok könyvébe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Míg az első 5000 példány legyártásához 40 évre volt szüksége a Boeingnek (2006-ban szintén a Southwest vette át az 5000. 737-est), az újabb 5000 példány – köszönhetően a növekvő kereslethez hozzáigazított, megemelt gyártói kapacitásnak – mindössze 12 év alatt elkészült.

A világon átlagosan másfél másodpercenként száll fel, vagy le egy 737-es, átlagosan 2800 példány tartózkodik egy időben a levegőben világszerte. Mostanáig a 737-esek mintegy 22 milliárd utast szállítottak és több mint 122 milliárd mérföldet repültek le, amely megfelel annak, mintha 5 milliószor repülte volna körbe a földet a típus.

A 737 új generációs változatának első példányát, a 737 MAX 8-at tavaly állították forgalomba és már több mint 100 példány repül a típusváltozatból szerte a világon. A Boeing március második felében adta át az első hosszabb törzsű változatot. A MAX 9-es első üzemeltetője a Lion Air Group thai leányvállalata, a Thai Lion Air lett. A legkisebb variáns, a MAX 7 idén március közepén hajtotta végre szűzrepülését, a legnagyobb, MAX 10-es legfontosabb paramétereit pedig 2018. februárban véglegesítette a Boeing, ezzel megkezdődött a típusváltozat részletes kidolgozása.

Boeing 737: 50 éve a levegőben


Forrás: Classic Airliners & Vintage Pop Culture

…és közel 50 év múltán ezt tudja a legújabb


Forrás: Boeing

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!