Boeing 747-200F cargo-gép érkezett az üzbegisztáni My Freighter áruszállító légitársaság flottájába, Kína és Európa között fog repülni taskenti közbenső megállóval.
A cég lett a Boeing 747 áruszállító változatának első üzemeltetője az országban, a Kínából és Dél-Kelet-Ázsiából Európába irányuló légiáru-forgalom terén dinamikusan növekvő kereslet kiszolgálására szerezte be a nagy hatótávolságú és 105 tonna áru szállítására alkalmas típust.
Üzbegisztán stratégiai célja, hogy a földrajzi elhelyezkedését kihasználva az Ázsia és Európa közötti légi selyemút fontos köztes állomásává váljon.
A légitársaság egyelőre nem közölte, hogy Európában mely repülőterekre kíván járatokat indítani a klasszikus Jumbóval.
A 37 és fél éves, General Electric hajtóművekkel felszerelt Boeing 747-200F típusú repülőgép az Indonéziában elvégzett karbantartást követően, október 23-án érkezett meg Taskentbe, az UK47088-as lajstromjelet kapta.
A repülőgépet 1985-ben a japán Nippon Cargo Airlines állította forgalomba, 2006 és 2009 között az orosz Air Bridge Cargo flottájában repült, mielőtt rövid ideig egy grúz, egy örmény, majd moldáv céghez került.
Az első generációs, klasszikus Boeing 747-es áruszállítók más légitársaságoknál is a koronavírus-járvány idején megnövekedett kereslet kiszolgálására tértek vissza a tárolásból a cargo-forgalomba. A georgiai Geo Sky légitársaság két példányt is üzemeltet a 747-200F típusból, amelyekkel Kína és nyugat-európai repülőterek között járnak rendszeresen.