Bár a Boeing még messze van attól, hogy elindítsa a 757-es utód fejlesztését, abban biztosak, hogy, ha eltalálják a megfelelő méretet és hatótávolságot, akkor akár kétezer darabra is találhatnak vevőt, ami dupla akkora siker lenne, mint elődje volt.

A Boeing tervei szerint a 757-es utódjának kapacitása a 737-9-es fölött lesz, hatótávolsága viszont nem éri majd el a Dreamlinerét.

John Wojick kereskedelmi alelnök az ATW online tudósítása szerint a dubaji légi szalonon azt mondta, ha sikerül 4500 és 5000 tengeri mérföld közötti hatótávolságot és 220-280 székes konfigurációt tervezni, akkor nagy siker lehet a típus.

A tervek között szerepel az is, hogy a gép a 757-estől eltérően kétfolyosós legyen, így viszont a gazdaságossága nem felelhet meg a légitársasági elvárásoknak.

Sok víznek kell még lefolynia a Dunán, amíg eldől a még nem is létező gép sorsa, mivel a Boeing először a már elindított projekteket akarja lezárni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 737 MAX-ok 2017-től állnak forgalomba, ezeket követi a 787-10-es 2018-ban, majd a következő generációs triplahetesek 2020-tól, illetve 2022-től. Így még legalább 8 évet várni kell arra, hogy az amerikai gyártó nekilásson a 757-es utódjának, ha tényleg a projekt beindítása mellett dönt.

A 757-es gyártását 2004-ben állították le, kicsivel több, mint ezer darabot adtak el belőle 1981-es bemutatkozása óta. A főként amerikai légitársaságok (Delta, American Airlines, FedEx) által használt, kéthajtóműves, kesenytörzsű 757-es 200-243 utast vihet a fedélzetére, hatótávolsága 3500-4000 tengeri mérföld.

A Jet2 Holidays egyik Boeing 757-ese Budapesten. (Fotó: Airportal.hu) | © AIRportal.hu

A Jet2 Holidays egyik Boeing 757-ese Budapesten. (Fotó: Airportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!