Sikeresen túl van a magasan fekvő és forró éghajlatú repülőtéri környezetben történő teszteken az Airbus A350-1000 típusának, MSN071-es számú tesztpéldánya.

A prototípust Bolíviába küldték, hogy a 4 054 méter magasan fekvő La Paz repülőtéren teszteljék a repülőgép és kiemelten a hajtóművek teljesítményét a magasan fekvő repülőtéren, valamint forró és párás időjárási viszonyok között.

Az A350-1000 La Pazban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A350-1000 La Pazban. (Fotó: Airbus)

A prototípus tesztelése összesen tíz napig tartott és nem csak La Pazban, hanem a 2 350 méteren fekvő Cochabamba (Bolívia) repülőtéren is végeztek földi és a több felszállással és leszállással járó repülési teszteket, majd a repülőgép egy rövid kolumbiai kitérővel tért vissza Toulouse-ba.

A tengerszinten fekvő kolumbiai Barranquilla repülőterén 8 és 32 Celsius fok közötti hőmérsékletek mellett tesztelték a repülőgépet.

Az elsődleges adatok kiértékelését követően a repülőgép Trent XWB-97 hajtóművei az elvártaknak megfelelően teljesítettek a különleges körülmények között – az Airbus közlése szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tesztprogram ezen része fontos eleme a típus berepülésének és a hatósági engedélyek megszerzésének. Az Airbus szerint az üzemeltetők már az A350-1000 idei év második felére tervezett kereskedelmi forgalomba állításakor üzemelhetnek majd a magasan fekvő repülőterekről és repülőterekre.

Az A350-1000 típus berepülési programját három repülőgéppel végzi az Airbus (MSN059, MSN071 and MSN065), az első példány tavaly november végén emelkedett először a levegőbe.

Az első A350-1000 a gyártó tervei szerint 2017 második felében állhat majd forgalomba.

Erre a változatra 195 darab megrendelése van az Airbusnak 11 vásárlótól, melyből 8 vevő a rövidebb, -900-as változatból is vásárolt.

A háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására képes A350-1000 az európai gyártó eddig gyártott legnagyobb kéthajtóműves típusa. A repülőgépet a Boeing 777-300ER váltótípusának és a Boeing leendő új generációs típusának, a 777X riválisának szánják a toulouse-iak. Az A350-1000 a Boeing 777-300ER repülőgépekhez képest 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag fogyasztási mutatókkal dicsekedhet majd a gyártó specifikációja szerint.

Ajánló Bemutatták a Lufthansa A350-900 repülőgépét

Hatalmas hangárbuli keretében, több mint kétezer meghívott vendég előtt leplezte le és keresztelte meg legújabb repülőgépét a Lufthansa. A Münchenben megrendezett eseményen a Nürnberg nevet kapta a német légitársaság első Airbus A350-900 XWB szélestörzsű repülőgépe. Az eseményről és a repülőgépről készült képek galériánkban. Részletek…


Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét

Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…

Borítókép: Illusztráció, az A350-1000 szűzrepülésének személyzete Toulouse-ban. (Fotó: Airbus)