Breeze néven indítja el újabb diszkont fuvarozóját a Jetblue alapítója, David Neeleman, a légitársaság bemutatta arculatát is, és közleménye szerint még ez év végéig megkezdheti az üzemelést.

A korábban Moxy néven futó cég az utolsó fázisba ért, most adják be az üzemelés indításához szükséges dokumentumokat az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának és Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA).

Korábban, iparági pletykák alapján eddig is a Breeze elnevezés volt ismert, de mostantól már hivatalos is, a cég pedig pénteken az arculatát is bemutatta.

A leendő légitársaság tegnapi közleményéből nemcsak az derül ki, hogy az alapító eddigi cégeihez hasonlóan ismét a kék szín a főszereplő, hanem az is, hogy ha minden jól megy, akkor 2020 utolsó hónapjaiban már utasokat is szállíthatnak.

Ismét a kék a főszereplő az alapító milliárdos legújabb légitársaságának arculatában (Forrás: Breeze Airways)

A konszolidálódott amerikai légiközlekedési piacon a három nagy hálózatos cég mellett három nagyobb diszkont légitársaság működik (American Airlines, Delta, United, illetve Southwest, Jetblue, Alaska Airlines), de David Neeleman úgy véli, ez a struktúra bizonyos esetekben hátrányos.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cégalapító szerint csak a nagy gyűjtő-elosztó központokba vezető ráhordó járatok léteznek, és nincsenek összekötve amúgy fontos, de közepes méretű városok, ezt a rést szeretné a Breeze-zel betölteni a milliárdos vállalkozó.

A Breeze korábban már megrendelt 60 darab Airbus A220-300-as gépet, az első példány jövő áprilisban érkezhet meg a flottába. Addig a légitársaság 30 darab Embraer 195-ös gépet bérel a brazíliai Azultól, amelyet szintén Neeleman alapított.

A Breeze a brazil-amerikai vállalkozó ötödik légitársasága. A Salt Lake City-i központtal rendelkező Morris Airrel kezdte 1992-ben, amelyet egy évvel később eladott a Southwest Airlines-nak. Ez után következett 1996-ban a kanadai Westjet, amely mára nem csak Észak-Amerikában, de onnan a Karib-térségbe és Európába is repül.

Az ugyancsak „kék” Jetblue 1998-ban született meg, és mára a hatodik legnagyobb légitársaság lett az Egyesült Államokban. A negyedik pedig a Sao Paulo-i székhellyel üzemelő Azul (portugál nyelven: kék), a 2008-as alapítású cég mostanra Brazília harmadik legnagyobb belföldi, és második legnagyobb nemzetközi légitársaságává nőtte ki magát.