Utasrosszullét miatt Budapesten szakította meg útját az El Al izraeli légitársaság Tel-Aviv–Toronto járatát teljesítő Boeing 787-9 Dreamliner.

Az LY 31-es járatot teljesítő, 4X-EDC lajstromjelű gép személyezte a szerb légtérben kezdte meg a süllyedést a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

Az AIRportal.hu úgy tudja, hogy a gép utasrosszullét miatt szakította meg útját a ferihegyi repülőtéren.

A gép 14.40-kor landolt a 13R jelű futópályán, majd a számára kijelölt állóhelyre gurult. Az állóhelyen az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat mentőegysége megkezdte a rosszul lett utas ellátását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ilyen esetekben a HungaroControl Zrt. légiforgalmi irányító szolgálata a lehető legrövidebb útvonalon, a pilóták kéréseinek megfelelően biztosítja, hogy a repülőgép mihamarabb le tudjon szállni.

Amennyiben az esetleg túlsúlyt jelentő, felesleges üzemanyagot ki kell engedni (szélestörzsű repülőgépek esetén, ha a típus képes erre) avagy elfogyasztani, akkor pedig biztosítják az ehhez szükséges útvonalat és várakozó légteret, elterelve az egyéb forgalmat.

A légiforgalmi irányítás emellett kapcsolatban van a reptérüzemeltető szerződött partnerével, az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálatával is: a beteg állapotáról, koráról, neméről és a repülőgépen elfoglalt helyéről adnak át a pilótáktól kapott információt.

Az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat mentőegysége a leszállást követően már a kijelölt állóhelynél várja a gép érkezését. A beteg utast speciális repülőtéri ambulift segítségével – amely a repülőgép megfelelő ajtajához felemelkedik – hozzák le a fedélzetről. Az egészségügyi szakemberek megkezdik az illető ellátását, egyes esetekben folytatják a fedélzeten megkezdett újraélesztést.

A beteg állapotának stabilizálását követően az AMS repülőtéri mentőautója a kijelölt átadási pontra szállítja a beteget, ahol az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) repülőtérre riasztott mentőegységének átadja, amely kórházba szállítja, de indokolt esetekben (pl. életmentés) már a repülőtér területén bekapcsolódik az ellátásba.

A földi kiszolgálók minden esetben eltávolítják a repülőgépről a beteg, valamint az esetleg vele utazó hozzátartozó feladott és kézipoggyászait. A járat ezután a szokásos földi kiszolgálási protokoll szerint, általában a szükséges üzemanyag-mennyiség feltöltését követően indul tovább a célállomása felé, hacsak idő közben nem jár le a személyzet munkaideje.

Amennyiben a leszállás a megengedett maximális leszállótömeg felett, azaz túlsúllyal történt, a repülőgépet műszakilag át kell vizsgálni, szükség esetén a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság ilyen esetekben a fékeket speciális eszközökkel hűti vissza közvetlenül a leszállást követően.