Ezen a héten kezdte meg az útvonal-tesztelési programját a Bombardier új generációs regionális jet típusa, a CS100-as. A tesztrepülőgép a típus indító légitársasága, a Swiss eljárásainak megfelelően, zürich-i bázissal járja majd be a svájci légicég útvonalhálózatának több célállomását a következő egy hónapban. A CS100-as tesztrepülőgép Budapestre is ellátogat a route-proving program keretében.

Fotó: Bombardier | © AIRportal.hu

Fotó: Bombardier

A Bombardier Commercial Aircraft hétfőn jelentette be, hogy megkezdte a CS100-as útvonal-tesztelési programját.

Az egy hónaposra tervezett program során a tesztrepülőgép az indító légitársaság megszokott útvonalain repül majd a Swiss üzemeltetési folyamatainak megfelelően. A C-FFCO lajstromjelű, a Bombardier gyár festését viselő CS100 repülőgép március 6-án, vasárnap este érkezett Zürichbe.

A CS100-as tesztrepülőgépet a Bombardier üzemelteti majd, a Swiss eljárásainak és menetrendjének megfelelően, hogy a program során megbizonyosodjanak arról, hogy a típus készen áll a 2016. második negyedévére tervezett átadásra és az éles légitársasági környezetben történő üzemelésre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tesztelési program során a CS100 prototípus több európai repülőtérre is elrepül majd az ideiglenes zürich-i bázisáról. Brüsszel, Bécs és Varsó mellett a repülőgép Budapesten is leszáll majd – tájékoztatta az AIRportal.hu-t a repülőgépgyártó.

Ferihegyen a repülőgép földi kiszolgálását szimulálják különböző forgatókönyvek szerint, valamint az érkezés és indulás között eltelt fordulóidőt is mérik majd. A repülőgép földi kiszolgálását a Celebi végzi majd Ferihegyen.

Az előzetes ütemezésnek megfelelően a Bombardier C Series CS100-as 2016. március 10-én, csütörtökön helyi idő szerint 09:15-kor érkezik meg majd Budapestre Zürichből és 11:30 indul vissza a svájci bázisra – a repülőgépgyártó AIRportal.hu-nak adott tájékoztatása szerint.

A Bombardier CS100-as egy osztályos székezésben 120, klasszikus két osztályos elrendezésben 108 utas szállítására képes regionális sugárhajtású utasszállító repülőgép, maximális hatótávolsága 5.741 km (3.100 tengeri mérföld). A repülőgép hossza 35 méter, törzsátmérője 3,7 méter, szárnyfesztávolsága 35,1 méter, magassága 11,5 méter. A repülőgép maximális felszállósúlya 60.781 kg. A repülőgép két darab Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóművel van felszerelve.

A C Series programot még 2004-ben indította el a kanadai Bombardier, a CS100-as első példánya 2013. szeptemberében hajtotta végre szűzfelszállását és a gyártó 2015. decemberében szerezte meg a típus légialkalmassági engedélyét.

A Swiss összesen 30 darab CS100-as repülőgépet rendelt a Bombardier-től, melyből később 10 darabot a hosszabb törzsű CS300-as verzióra konvertált át. A svájci légitársaság CS100-as gépei kétosztályos székezéssel, 125 utas szállítására lesznek alkalmasak.

Bombardier CS100 prototípus az indító légitársaság festésében. (Fotó: Bombardier) | © AIRportal.hu

Bombardier CS100 prototípus az indító légitársaság festésében. (Fotó: Bombardier)

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!