Véglegesítette 22 darab új generációs kétéltű tűzoltó gépre szóló megrendelését az Európai Unió, a gyártó cég pedig Canadair 515-ösre nevezi át a típust.
Az Európai Unió a rescEU program finanszírozásával az eredetileg tervezett 20 helyett állapodott meg kettővel több példány beszerzéséről a De Havilland Canadával.
A történelmi Canadair márka erős európai elismertségére való tekintettel a De Havilland Canada bejelentette, hogy az új, eddig DHC-515-ösnek nevezett típusát átnevezi De Havilland Canadair 515-re.
Az új típus tanúsítását 2025-re tervezi a gyártó.
A repülőgépeket az uniós polgári védelmi mechanizmus részeként vetik majd be az erdőtüzek ellen például Franciaország, Portugália, Spanyolország, Olaszország és Görögország területén.
Emellett a spanyol kormány az európai közös beszerzéstől függetlenül további öt ilyen repülőgépet szerez be, amelyekkel a kiöregedő CL-215-ösöket és CL-415-ösöket váltja le. Korábban Görögország hét, Horvátország két példányt rendelt meg a típusból.
A De Havilland Canada 2022-ben indította el az új generációs turbólégcsavaros hajtóművekkel és digitális repülésirányító rendszerrel felszerelt DHC-515-ös programját, amely elődjénél nagyobb kapacitással is rendelkezik.
A típus a korábbi CL-215/415-ös sorozatra épül, amely szárazföldre és vízre is képes leszállni, illetve tengerekről, tavakról és folyókról néhány perc alatt, megállás nélkül tud vizet a tartályába szivattyúzni.
A gyártó a DHC-515-öst a műszakilag legfejlettebb, többcélú légi tűzoltógépként jellemzi: az elődhöz képest megnövelték a maximális leszállótömegét, valamint 1000 literrel több, 7000 liter vizet vehet fel.
A DHC-515-öst a Collins Aerospace által gyártott Pro Line Fusion típusú digitális repülésirányító rendszerrel és Pratt & Whitney Canada PW123AF típusú hajtóművekkel szerelik fel.
A tűzoltó funkció mellett alkalmas lesz rovargyérítési és olajszennyezést elhárító feladatokra is, mert a megfelelő anyagot permetezve is ki tudja juttatni a célterületre.
A DHC-515-ös nagyobb raktérajtót kap, valamint egészségügyi kimentésre és betegszállításra alkalmas eszközökkel is felszerelhető, ennek révén katasztrófahelyzetekben is használható lesz.
A Longview-csoport az Amerikában és Európában is egyre gyakoribb és súlyosabb erdőtüzek miatt korábban többször is nekifutott a típus továbbfejlesztésének, de legutóbb a világjárvány miatt kénytelenek voltak jegelni a programot.
A cégcsoporthoz tartozó Viking 2016-ban vette át a Bombardiertől a CL-sorozat típusait, amelyeket eredetileg a Canadair fejlesztett ki. A világszerte elterjedt tűzoltó-amfíbiát, a CL-415-öst 2015-ig a Bombardier Montrealban gyártotta.