Címke: hajtóműproblémák
Fürtökben vesztegelnek a Wizz Air földre parancsolt gépei egy lengyel reptéren
Egy lengyelországi egykori katonai repülőtéren tárolják a Wizz Air Pratt & Whitney hajtóműproblémák miatt leállított gépeinek jelentős részét.
Eddig nem tapasztalt hiba történt az A350-1000-esek hajtóművével
A Cathay Pacific átvizsgálja összes Airbus A350-1000-esének Rolls-Royce Trent XWB-97-es hajtóművét, miután az egyik járatnak vissza kellett fordulnia egy alkatrész eddig nem tapasztalt hibája miatt.
Közel 500 A320neo van földön világszerte a GTF hajtóműproblémák miatt
A Pratt & Whitney hajtóművek alkatrészeibe került szennyezett fémpor miatt 2026-ig egyidejűleg átlagosan 350 repülőgép áll majd hajtóművek nélkül világszerte, de az alkatrész-gyártás felpörgetésével és több javítóműhely megnyitásával jelentősen csökken a jelenleg gépenként várható 300 napos javítás.
Üzleti osztályt vezet be a rekordnyereséget jelentő Indi Go
Az indiai diszkont légitársaság rekordnyereséggel zárta pénzügyi évét, és business osztályú szolgáltatást indít a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.
Huszonegy romániai útvonalát felfüggeszti a Wizz Air
A Pratt & Whitney-hajtóművek gondjai miatt átmenetileg nem üzemelteti járatait huszonegy romániai útvonalán a Wizz Air.
A Pratt & Whitney hajtóművek hibái miatt ritkítja járatait a Lufthansa tavasszal
Hajtóműproblémák következtében felmerült karbantartási igények miatt járatokat töröl tavaszi menetrendjéből a Lufthansa.
Flottája közel negyedét kénytelen leállítani a Wizz Air
Március végéig mintegy 45 A320neo családba tartozó repülőgépét kell leállítania a fapados légitársaságnak a Pratt & Whitney GTF hajtóművek soron kívüli átvizsgálása miatt, a kieső kapacitást a lízingszerződések meghosszabbításával és gépbérlésekkel kompenzálja a cég.
Az A220-asokat és az Embraer E2-eseket is érinti a legújabb hajtóműprobléma
A korábban az A320neo családnál jelentkező, a turbinatárcsákat érintő gond az Airbus A220 és az Embraer E2 típuscsalád Pratt&Whitney erőforrásait is érinti.
Hajtóműproblémák miatt jelentős kapacitáscsökkentésre kényszerül a Wizz Air
Az A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár tíz százalékos kapacitáscsökkentésre kényszerülhet a Wizz Air.
Hajtóművizsgálatok miatt a Wizz Air átszervezi őszi menetrendjét
Szeptemberben és októberben járatokat kényszerül törölni a Wizz Air, mert a Pratt & Whitney gyorsított eljárásban ellenőrzi az új generációs Airbus-keskenytörzsűek hajtóműveit.
Klasszikus A321-esekre cseréli neóit a Wizz Air Abu Dhabi
A Wizz Air emírségekbeli leánycége régebbi Airbus A321-esekre cseréli A321neo gépeinek többségét, mert a sivatagi környezetben az új generációs Pratt & Whitney hajtóműveknél tartóssági problémák tapasztalhatók.
Az Embraer E195-E2-es hajtóműveinek vezérlését is módosítani kell
Az Airbus A220-as után a Pratt & Whitney áttételes hajtóműveinek az Embraer E195-E2-eseken dolgozó változatán is módosítani kell a vezérlőszoftvert.
Boeing 777-200-asokkal enyhítheti kapacitáshiányát a LOT
Három, korábban a Singapore Airlines flottájában üzemelő Boeing 777-200-as repülőgépet állíthat forgalomba a LOT Polish Airlines a következő hónapokban, a légitársaság nem akarta kommentálni az értesülést.
Több veszteséges hosszútávú járatát megszünteti a Norwegian
Az alacsony kereslet és a Dreamlinerek Rolls-Royce Trent hajtóműveinek problémái miatt több Skandináviából induló hosszú távú útvonalát bezárja a Norwegian.
Már az A330neókat is érinti a Rolls-Royce hajtóművek hibája
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA a Rolls-Royce Trent hajtóművekkel kapcsolatban, így a Dreamlinerek mellett már az A330neókat is érinti a hiba.
Szoftverfrissítés okozhatta a Swiss A220-ainak hajtóműhibáit
Szoftvermódosítás áll az Airbus A220 típust érintő sorozatos hajtóműhibákat vizsgáló amerikai csoport vizsgálatának középpontjában.
További gondot okoz a Dreamlinerek hajtóműproblémája a LOT-nak
Több Boeing 787 Dreamliner repülőgépét kénytelen volt újra kivonni a forgalomból a LOT Polish Airlines a Rolls-Royce Trent 1000-es hatóművek műszaki problémája miatt, a légitársaság elhalasztotta a Varsó–Peking-Dahszing útvonalának megnyitását is.
A repülőgép- és hajtóműgyártókat ostorozta az Emirates elnöke
Gyakorlatilag ultimátumot adott a gyártóknak Tim Clark, az Emirates elnöke: addig nem vesz át újabb repülőgépeket, amíg az Airbus és a Boeing úrrá nem lesz a problémákon. Szerinte a légitársaságok nehéz helyzetben vannak, a kedvezőtlen piaci tendenciákban 3-5 évig nem várható pozitív fordulat.
Át kell vizsgálni az Airbus A380-asok Engine Alliance-hajtóműveit
Megkezdődhet a GP7200-as hajtóművel szerelt Superjumbók átvizsgálása, mivel anyagfáradás nyomait találták a Grönland fölött szétesett hajtómű vizsgálatakor.
Vissza a feladónak: leszerelték a 777X hajtóművét
Leszerelték a Boeing 777-9X prototípusáról a GE9X új generációs hajtóműveket, amelyeket egy An-124 Ruslan fedélzetén visszaszállítanak a GE Aviation üzemébe, hogy a típus első felszállását is késleltető, korábban felfedezett hajtóműhibát orvosolja a gyártó.
A GE9X hajtóművek problémája miatt tovább csúszhat a Boeing 777X szűzrepülése
A probléma miatt a GE-nek módosításokat kell elvégeznie a GE9X-hajtóműveken, az első felszállást csak ezt követően hajtja majd végre a prototípus, már a javított erőforrásokkal.
Szinte új 787-10-esek Trent 1000 TEN hajtóműveinél jelentkeztek problémák
A régebbi Rolls-Royce hajtóműproblémák mellé újabb érkezett: ezúttal a Singapore Airlines leghosszabb törzsű, alig egyéves Dreaminereinek továbbfejlesztett Rolls-Royce hajtóműveiben fedeztek fel idő előtti kopásokat.
Az Air Belgiumtól bérel egy Airbus A340-est a LOT
Márciustól visszatérnek a rendes kerékvágásba a LOT budapesti transzatlanti járatai, a lengyel légitársaság nyolc 787-8-asa közül három továbbra is a földön, ezért az Air Belgiumtól bérel egy A340-est a Varsó - JFK járatok teljesítésére.
Még mindig késésben van a CFM a 737 MAX-ok hajtóműveivel
Továbbra is küzd a szükséges mennyiségű szerkezetek leszállításával a francia-amerikai gyártó, mert nem tud lépést tartani a Boeing összeszerelési ütemének növekedésével.
Három éve áll szolgálatban az A320neo
A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.